notaris kosten, overnemen huis bij wettelijk samenwonen

werner s
Topic Starter

notaris kosten, overnemen huis bij wettelijk samenwonen

#1 , 30 dec 2012 13:16

Wij hebben besloten om onze relatie te beëindigen, wij hebben samen een huis gebouwd.
De bedoeling is dat ik haar ga uitkopen om zo het huis te kunnen behouden.

Wat zijn nu de kosten bij de notaris? vind er bijna geen info over! Ik veronderstel dat het huis niet meer volledig beschreven moet worden.
Het huis moet nu volledig op mijn naam komen te staan, iemand een idee welke kosten erbij komen en hoe te berekenen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 30 dec 2012 20:41

Jij moet de zgn. verdelingstaks betalen , die 2.5 % bedragen.Bovendien is er het ereloon van de notaris. Vraag vooraf de kost aan de notaris.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

werner s
Topic Starter

#3 , 01 jan 2013 19:37

en waar op moet juist die 2,5% betaald worden?
neem dat het huis geschat is op 250 000€ maar ik moet haar 50 000€ betalen om haar deel af te kopen, dit is het bedrag dat wij overeen komen want dit heeft zij in totaal afbetaald en geïnvesteerd in het huis.
word die 2,5% geheven op de waarde van het huis of op het bedrag dat ik haar moet uitbetalen

Reclame

Lightning

#4 , 01 jan 2013 19:41

word die 2,5% geheven op de waarde van het huis of op het bedrag dat ik haar moet uitbetalen
Op de totale waarde van het onroerend goed.

werner s
Topic Starter

#5 , 01 jan 2013 20:08

oke bedankt, vrijdag komt er een schatter en dan wachten op zijn verslag en dan kan ik verder gaan rekenen, hopende dat ik er goed ga uitkomen

Terug naar “Echtscheiding”