Huurder weg na 3 maanden

TheDuke
Topic Starter

Huurder weg na 3 maanden

#1 , 04 jan 2013 13:28

Beste

Op 28/10/2012 heb ik een 3-6-9 huurcontract afgesloten met een Marokkaans koppel, zeer vriendelijke en eerlijke mensen. Waarborg betaald, huur al 2 keer betaald.

Vandaag telefoon: ze zijn uit elkaar gegaan, hij woont er nog alleen maar kan het niet betalen. Vóór 10/1 moet hij de huur van januari normaal betalen, maar het is twijfelachtig of ik die ga zien.

Hij wil uit het appartement tegen +/- 20 januari.

Wat moet ik doen? Ik dacht dat ik recht had op 3 maanden opzeg nu. Ja, ik neem aan dat ik die niet zal zien, mag ik dan zijn huurwaarborg aanspreken voor bijvoorbeeld de maand huur van januari en 1 maand "opzeg"? Hij heeft zo'n voorstel gedaan, zou ik daar dan best op in gaan, dan heb ik tenminste toch iets?

Dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 04 jan 2013 13:32

Aanvaarden en terug te huur stellen, u heeft op korte geen "verlies" geleden. Hou dat zo, dat gebeurt niet vaak...

Lightning

#3 , 04 jan 2013 13:33

Als U dat in onderling akkoord zo wil overeenkomen, kan dat.
Voor het minste gedoe achteraf uiteraard de onderlinge overeenkomst op papier in evenveel exemplaren als er belanghebbende partijen zijn en ondertekend door alle partijen.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 jan 2013 18:22

U kan een akkoord maken, u hebt nog altijd de waarborg.

Wie heeft het huurcontract getekend beide echtgenoten dan best ook beiden laten tekenen.
Eveneens zorgen dat u een document hebt (van de bank) voor vrijgave waarborg dan kan dat ineens ook getekend worden.

Dan direct zorgen dat personen afgeschreven worden ... uw kwartierinspecteur al verwittigen dat BEIDE personen het pand hebben verlaten. Deze kan dus al op 21/1/2013 komen controleren.
Misschien ook best van beiden hun volgend adres vragen en doorgeven aan de kwartierinspecteur.

Terug naar “Huren”