hoge belastingen bijberoep

Barbara77
Topic Starter

hoge belastingen bijberoep

#1 , 02 jan 2013 15:41

mijn vriend werkt als psycholoog in bijberoep en kan dus niet veel kosten inbrengen.

hoe kan hij ervoor zorgen dat hij minder belastingen moet betalen zoals dit jaar : 3000 euro !!!!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jef 007

#2 , 02 jan 2013 19:33

ik vrees dat u te weinig info geeft!
als zelfstandige?? als loontrekkende??
waarom""dus"" niet veel kosten in te brengen??

bartvdv

#3 , 02 jan 2013 19:38

Het lijkt mij toch duidelijk, de man is loontrekkende en ontvangt klanten als psycholoog. Het enige dat hij zou kunnen aftrekken is de ruimte en verwarmingskosten, pro rata, die daarvoor wordt gebruikt, wat kantoormateriaal, een deel van de computer, de gsm, enz.

Reclame

Jef 007

#4 , 02 jan 2013 20:40

hoe "ziet" u dat die man loontrekkende is?
des te beter dat hij niet veel kosten heeft!!! dan houdt hij meer over !!

freelance

#5 , 02 jan 2013 20:47

Dit lijkt eerder een boekhoudkundig , dan een juridisch probleem te zijn .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Barbara77
Topic Starter

#6 , 03 jan 2013 11:46

Beste,

mijn vriend is deeltijds loontrekkende als psycholoog en werkt ook als startende psycholoog in bijberoep (als hoofdactiviteit is dit nog niet rendabel genoeg). Zoals bartvdv vermeldt kan hij op dit moment enkel de ruimte en de verwarmingkskosten deels inbrengen en zijn pc ... voor de rest bitter weinig.
Beste freelance, de rubriek is fiscaal en financieel recht toch ? Mijn vraag moet hier dan toch passen dacht ik ?

Mijn vriend zou gewoon graag weten of bepaalde mensen ervaringen hebben met dit soort torenhoge belastingen door activiteit in bijberoep en wat we evt. kunnen doen om dit in de toekomst te vermijden. Velen zeggen dat een bvba oprichten een goede keuze is maar ik weet niet of dit kan als je enkel in bijberoep actief bent. Blijkbaar zouden voorafbetalingen bij belasting al veel kunnen doen ...

Jef 007

#7 , 04 jan 2013 15:26

voorafbetalingen veranderen niks aan de belastingstarief
eigenlijk begrijp ik de vraag niet : u zou niet rendabel genoeg zijn / torenhoge belastingen?????
zijt blij dat ge niet meer kosten hebt/ is stom om kosten te maken louter en alleen om kosten te hebben om af te trekken

mava105
Juridisch actief: Nee

#8 , 04 jan 2013 16:44

dit soort torenhoge belastingen ...
De belastingen staan steeds in verhouding tot de inkomsten. Indien deze nu torenhoog zijn, betekend dit dat er ook grote sommen geld binnen komen. :)

Franciscus

#9 , 04 jan 2013 17:45

Ik vermoed dat oa de sociale bijdragen die driemaandelijks moeten betaald worden mogelijk hoog liggen in vergelijking met het aantal cliënten die de beginnend psycholoog zal hebben.

Jef 007

#10 , 04 jan 2013 18:19

in bijberoep en bij geringe inkomsten zijn de sociale bijdragen helemaal niet hoog

Franciscus

#11 , 04 jan 2013 18:26

a rato van één cliënt per week...........

Terug naar “Andere”