Kan mijn echtgenote mijn auto verkopen

cage
Topic Starter

Kan mijn echtgenote mijn auto verkopen

#1 , 04 jan 2013 12:32

Mijn echtgenote heeft mij verlaten. Daarbij heeft ze onze auto meegenomen. Graag had ik geweten of ze die kan verkopen. De auto staat ingeschreven op mijn naam en is ook aangekocht op mijn naam.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jan 2013 12:50

In dit geval is het iets moeilijker ....
U bent gehuwd - is er een huwelijkscontract ... zijn de rekeningen gemeen?
Reed zij ook met de wagen?

octopus

#3 , 04 jan 2013 12:58

Ik meen dat enkel de factuur of het betalingsbewijs (gemene rekening of eigen rekening) het eigendomsrecht weergeeft.
Op wiens naam de wagen ingeschreven staat, of wie de verzekering betaalt heeft geen belang.

Reclame

cage
Topic Starter

#4 , 04 jan 2013 20:34

Er is geen huwelijkscontract en zij reed ook met de wagen maar nu staat hij daar. Zij heeft hem niet nodig en houdt hem om mij onder druk te zetten.

Franciscus

#5 , 04 jan 2013 21:08

Maar op de andere vragen antwoord u niet.

In elk geval het is zo te lezen al geen diefstal.

ganapathi tantre

#6 , 05 jan 2013 14:44

is een tweede sleutel geen oplossing ? of gewoon takelen

cage
Topic Starter

#7 , 07 jan 2013 12:26

Ik heb een sleutel maar kan niet aan de auto want hij staat op een oprit achter een poort. Op welke vraag heb ik niet geäntwoord?

de reden

#8 , 07 jan 2013 13:00

http://www.notaris.be/admin/files/asset ... eiding.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

best dit eens lezen , allicht vindt je hier het antwoord in + heleboel nuttige informatie

+++++++++++++++++++++

misschien wat extra info geven

welk huwelijksstelsel

auto gekocht tijdens-voor het huwelijk

met eigen centen , van erfenis of reeds in uw bezit voor het huwelijk
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

cage
Topic Starter

#9 , 08 jan 2013 12:11

We zijn getrouwd met gemeenschap van goederen. De auto is gekocht tijdens het huwelijk. We waren zelfs al 27 jaar getrouwd.

Terug naar “Echtscheiding”