stoppen met collectieve shuldenregeling

kapi
Topic Starter

stoppen met collectieve shuldenregeling

#1 , 19 dec 2012 19:17

hallo,

Ik zit al 2jaar in collectieve shuldenregeling. mijn totale schuld was normaal 28000euro
Nu heb ik een een bewijs gekregen wat hij allemaal betaald enzo.
normaal zou ik 7jaar in collectie blijven en zou de helft van men schulden wegvallen.
Maar nu vandaag heb ik gezien dat er een 18000euro nog open staat, er is een schuld weggevallen.
Hij heeft een spaarpotje van 7000euro, mijn ouders willen 11000euro sponseren

wat kan ik best blijven doen
ofwel in collectieve blijven en dat hij nog een beetje gaat sparen, en de helft van me schulden verdwijnen
of het geld aanpakken van mijn ouders en een nieuw begin beginnen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mblb1

#2 , 19 dec 2012 20:04

Wie is hij? De schuldbemiddelaar?
Als u verder blijft afbetalen zal u in principe nog 5 jaar dienen af te betalen en gedurende die 5 jaar zal u geen beschikking hebben over uw loon (wat toch wel een lange tijd is).
In het andere geval kan u opnieuw uw leven starten en opnieuw iets opbouwen.

kapi
Topic Starter

#3 , 19 dec 2012 20:10

ja hij de schuldbemiddelaar.

Reclame

Hawkee

#4 , 20 dec 2012 07:42

wel een vraagje, als hij de spaarpot gebruikt, en uw ouders gaan bijleggen (wat mooi is), heb je dan zelf een reserve om terug deftig te beginnen?
want als je eruit bent, en je hebt zelf geen reserve's moet je eerst de bedenking maken of je alles direct verder kunt betalen (vaste kosten enzo)
als je dat kan doen, zou ik raad geven om eruit te stappen, niets is beter dan uw eigen geld beheren, en eigenlijk ook meer geld te hebben (13de mnd, vakantiegeld blijven behouden ipv naar schuldbemiddelaar)

kapi
Topic Starter

#5 , 20 dec 2012 16:10

ja hoor ik en men vriend hebben nog een kleine 4000euro spaargeld

Vandebos

#6 , 20 dec 2012 16:42

Verdubbel dat bedrag en denk er dan over om de schuldbemiddeling te verbreken. 1 middelmatig probleem is ruim voldoende om die 4.000 er door te jagen...

Hawkee

#7 , 20 dec 2012 19:32

met een klein € 4000 kan je inderdaad al stoppen, maar zoals Vandebos het zegt, meer sparen = meer zekerheid bij het stoppen

Rene

#8 , 07 jan 2013 09:57

Vergeten jullie niet dat een schuldbemiddelaar ook geld kost? Ik dacht zo een +/- 1400 max per jaar?
Dus hoe langer bij hem, hoe duurder.
Of ben ik nu mis?

2e opmerking:
Als jullie erin slagen om 11000 euro + 4000 te sparen hebben jullie bewezen dat het kan. (Als het niet gekregen geld is)Proficiat daarvoor. De meeste kunnen dat niet. Dus ik zou me geen zorgen maken en de zaak afhandelen.
Natuurlijk opletten in de toekomst, en terug sparen.

Vandebos

#9 , 07 jan 2013 10:17

Als je voor € 1.400 meer kan kiezen tussen een lopende of struikelende herstart weet ik dewelke ikzelf zou kiezen. Zeker in deze periode waar de globale crisis nog niet is bedwongen en het juist diegenen die wat zwakker zijn die bij een herval opnieuw de eerste slachtoffers worden.

katje2560

#10 , 09 jan 2013 17:29

ik heb gezien dat het me iets van een 600euro kost per jaar.

Ik heb een overzicht gekregen via email van men schulden maar ik kan er niet zo goed aan uit.

kan er iemand me daar mee helpen?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#11 , 09 jan 2013 18:24

Wat staat er in het vonnis.
Welke schuldeisers worden er in vermeld en met welk bedrag?
Kijk dan wat er bij wie al is afbetaald.
In principe is er geen intrest te betalen en blijkbaar is er al één schuld afbetaald.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”