WAT BIJ OVERLIJDEN VADER OF MOEDER ERFRECHT TSS BROER EN ZUS

petrousche
Topic Starter

WAT BIJ OVERLIJDEN VADER OF MOEDER ERFRECHT TSS BROER EN ZUS

#1 , 10 jan 2013 08:07

Raad gevraagd
Mijn moeder zit in rusthuis , eindelijk vaste plaats (Alzheimer patiente) .
Vader begint nu ook te dementeren .
Ik weet echter niks van hun bezittingen, alles is in handen van mijn broer die verzekeraar is en alle bankverrichtingen doet , papieren ondertekend .
Telkens ik vraag om erbij te zijn doet hij zeer vervelend, ik heb ook al meermaals gevraagd om duplicaat want tot op heden weet ik niet hoeveel mijn vader bezit ! Mijn broer zegt dat pa moet toekomen om de kosten te dragen voor mijn moeder en dat anders de bank het huis in beslag neemt moest hij al zijn geld opdoen tegen dan ?
Op aanraden van enkele goede vrienden wil ik nu dat ik van alles een dubbel krijg , zij vrezen dat hij er met al het geld vandoor zal gaan .Mijn broer is niet gehuwd maar heeft 2 kinderen en in het verleden werd door zijn partner vaak geruzied over het feit dat onze dochter (1 kind) al meer kreeg dan haar kinderen .
Zij zijn nl jonger en het is zo dat ze met Kerst of verjaardagen geen cadeautjes meer ontvangen enkel geld omdat vader ook sterk achteruitgaat .
Onlangs toonde pa mijn een document van Axa crest rekening die mijn broer in 2006 nog wijzigde tot 2036 .
Ik denk niet dat mijn pa de 100 zal halen , is er nu al 80 .
Hoe neem ik dit best aan, ik dacht met een notaris ? bij wie kan ik hiervoor terecht ?
Ik wil enkel dat alles korrekt verdeeld wordt .
Alvast hartelijk dank !

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 10 jan 2013 10:31

U zal via het vredegerecht het aanstellen van een vermogensbeheerder voor uw beide ouders dienen aan te vragen.

Creatief

#3 , 10 jan 2013 11:57

U zal via het vredegerecht het aanstellen van een vermogensbeheerder voor uw beide ouders dienen aan te vragen.
Het is geen vermogenbeheerder, maar een extern bewindvoerder, die je moet laten aanstellen door het vredegerecht. Je broer zijn volmachten worden dan ontnomen én het geld verhuist dan naar een andere bank.

Reclame

Vandebos

#4 , 10 jan 2013 12:13

Correct. Excuses.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 jan 2013 13:47

Niet vergeten aan de aangestelde bewindvoerder te vragen nazicht te doen naar de in het verleden gedane betalingen.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”