Hallo iedereen,
Ik had even een vraagje. Ik ben ontslagen op 18 Juni 2012 (gewoon C4, geen dringende reden) na 10 maand gewerkt te hebben bij mijn vorige werkgever. Bij deze werkgever heb ik 329 dagen gewerkt. Ik ben nu 38 en het is dus nodig om 468 dagen gewerkt te hebben 27 maanden voor mijn aanvraag. Als ik met voorafgaande gewerkte dagen erbij te tellen niet aan die voorwaarde voldoe heb ik GEEN recht op uitkeringen.
Ik heb mij echter ingeschreven om een opleding te beginnen bij de VDAB die me wel een interessante job zou kunnen bezorgen. De opleiding begint midden Februari 2013 en eindigt midden November 2013. Ik kreeg echter van de VDAB een geautomatiseerd antwoord dat ik succesvol ben ingeschreven. Hoever is dit voor hen bindend ?
In de veronderstelling dat ze genoeg inschrijvingen hebben en de opleiding inderdaad doorgaat, kan de RVA mij weigeren om mij toe te laten om mee te doen aan een VDAB opleiding, of zijn deze twee diensten totaal onafhankelijk van elkaar ?
Al zou ik dit een beetje absurd vinden aangezien het een knelpuntberoep is en gemotiveerde mensen wel kunnen gebruiken. Indien ja, wat kan ik doen om mij tegen deze beslissing te verzetten, ik wil die opleiding niet missen en de daaropvolgende job ook niet. Misschien loop ik al een beetje op de feiten vooruit, maar ik ben liever beter geinformeerd dan totaal niet.
Kan iemand mij hier een zinvol antwoord op geven ?
Dank U
Steven