slagen, verwondingen, bedreigingen

delady
Topic Starter

slagen, verwondingen, bedreigingen

#1 , 15 okt 2007 16:55

mijn man en tieners waren naar een fuif geweest in de buurt, op de fuif werd meerderjarige zoon herhaaldelijk lastig gevallen door een groep jongeren(18-25j).14 dagen gelden was dit ook al zo en werd zelfs met stenen naar de auto gegooid alsook werden banden plat gelaten van neef zijn auto en bier over diens auto gegoten terwijl hij erin zat!Dit werd gedaan door de zoon van een politieagent van bij ons.Hij kwam zich later verontschuldigen bij de neef, die het zo gelaten had.Er werd zelfs in de zaal al een slag verkocht aan mijn zoon, buitenwippers hadden dit in de gaten gekregen en hielden alles in oog, toen einde fuif was, werd iedereen buiten gestuurd door de buitenwippers, alleen mijn familie mocht daar blijven wegens bedreigingen.Ik werd inmiddels verwittigd door minderjarige dochter via sms en ben dan dadelijk er naartoe gegaan.Buiten het buitenkomen stonden elf jongeren mijn man, één meerderjarige zoon, één minderjarige zoon, 2 minderjarige dochters, en meerderjarige zoon van zus op te wachten.Eerst werd er geschreeuwd en gedreigd maar toen zijn er klappen gevallen.Mijn man kreeg het eerst een slag in het gezicht, oudste zoon wou tussenkomen en toen zijn ze met verschillende op beiden beginnen te kloppen, andere zoon en neef kwam er tussen maar kregen toen ook rake klappen.Mijn meerderjarige zoon had 2 ribben van voor gebroken en 1 rib vanachter, mijn man zijn pols was gebroken, 1 dochter glas uit bril, was ook tegen de grond gewerkt, had schaafwonden, handen, elleboog en knieen, andere minderjarige zoon verstuikte duim en schaafwonden en slag op kaakbeen.Neef pijn aan zijn voet.Jongste dochter had inmiddels 2x naar politie gebeld die pas na een half uur opdaagden zodat tegenpartij verdwenen was.Ik ben toen met hele familie op spoed beland en oudste zoon moest die nacht daar blijven ter observatie, was ook scan gebeurd om te zien of milt niet gescheurd was.Was een zeer traumatische gebeurtenis vooral voor de minderjarigen.Nu werd dit aangegeven met de medische attesten maar 1 jongen die zoon 2 gebroken ribben bezorgde, is zoon van zus van schoonfamilie alsook is een andere "dader" die ik heb zien schoppen op mijn man die op de grond lag, een zoon van één van de leden van de organisators van de fuif.Nu gaat de praat dat die ene jongen(meerderjarig) buiten zou zijn gegooid door zijn ouders uit angst dat zij moeten gaan betalen, alsook dat mijn zoon gebroken ribben opliep toen hij op hekken viel(gebroken ribben, voor en achter!).Minderjarige zoon heeft verschillende op hem zien schoppen toen ze hem tegen de grond hadden gekregen, ik mag niet zeggen wat ik niet gezien heb, alleen van mijn man, maar minderjarige zoon had het zien gebeuren en heeft dit dan ook in zijn verklaring gezet.Alsook is minderjarige zoon reeds bedreigd door een vriend van die elf(is een bestuurslid van een jeugdvereniging!) dat hij hem zal pakken als hij hem alleen tegen komt in een steegje!Kinderen lopen op toppen van hun tenen, niemand slaapt hier nog goed, schieten hier recht als het donker is, bang dat iemand als wraakaktie op aanklacht, auto vol krassen gaan zetten maar vooral de angst dat ze een van mijn kinderen gaan nemen, als ze die alleen aantreffen.Alsook is de zoon van een politieagent betrokken in die vechtpartij, is ook klacht tegen gelegd, moet zeggen dat die politieagent een zeer korrekte, vriendelijke man is.Daarom waren we ook eerst klacht willen gaan leggen op een ander politiekantoor maar omdat dit in het weekend was en die ploeg van onze streek van wacht was, moeten die de jongeren gaan ondervragen, is ook niet leuk als een collega van die politieman die zoon moet gaan ondervragen, vind dit een genante situatie.Wij wilden ons als ouders burgerlijke partij stellen maar kregen te horen dat dit ons een pak geld zou kosten en dat we rechtsbijstand moesten inschakelen.Kan ik de volledige medische kosten en loonverlies van mijn man verhalen op die 5?(man krijgt nu a60% van zijn loon en oudste zoon werkt interim in wachtperiode met dagcontracten, vanaf deze maand verlies ik 260 euro kindergeld doordat oudste meer als 452 euro bruto verdiend heeft, ik weet ook niet als hij ziekengeld gaat krijgen, zitten echt in het ongewisse)..Vind dit echt een ambetante situatie ivm schoonfamilie , vooral omdat er hele andere uitleg door die elf jongeren wordt rond verteld in het dorp.Raar toch dat van die 11 jongeren niet ene drs-bezoek heeft gedaan, dus geen echte kwetsuren terwijl bijna het hele gezin hier gewond is en eentje serieus gewond.Wat kan ik nog allemaal doen of moet ik doen, graag uw advies, dank u

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tope

#2 , 15 okt 2007 19:02

Als je dit niet kan samenvatten, dan vrees ik dat je lang op een antwoord zal moeten wachten.

Help_wanted

#3 , 16 okt 2007 03:57

Laat mij een poging doen om dit samen te vatten :).

*Zoon wordt lastiggevallen tijdens en na een fuif
*Vader komt zoon oppikken, maar krijgt slagen van zij die zijn zoon lastig vallen.
*Zoon wil tussenkomen, maar krijgt dan ook slagen.
*Politie komt te laat.
*Familie is in het ziekenhuis en heeft zowel lichamelijk als materiële schade.
*Er wordt klacht ingediend bij de politie
*de daders zijn gekend.
*Slachtoffers werden achteraf nog steeds bedreigd.
*via een burgerlijke partijstelling wenst de moeder het loonverlies (tgv de verwondingen) en de andere schade te verhalen op de daders.
*Kosten voor de burgerlijke partijstelling zijn volgens de moeder te veel.

Mijn persoonlijk advies ==> schakel uw rechtsbijstandsverzekering in (apart afgesloten verzekering, of incl. bij uw familiale verzekering). Dit valt onder het luik "burgerlijk verhaal". U mag dan zelf uw advocaat kiezen, welke volledig betaald wordt door uw verzekeraar.

In casu juridische verwijzing naar Burgerlijk Wetboek artikel 1382 : "Elke daad van de mens, waardoor aan een ander schade wordt veroorzaakt, verplicht diegene door wiens schuld de schade is ontstaan deze te vergoeden."

Is dit nu niet veel overzichtelijker ;-)?!

Reclame

delady
Topic Starter

#4 , 16 okt 2007 08:39

dank u

delady
Topic Starter

#5 , 16 okt 2007 09:57

kleine correctie: vader, 1 meerderjarige zoon, nog 3 minderjarige kinderen en meerderjarige zoon van zus waren op de fuif

delady
Topic Starter

#6 , 16 okt 2007 09:58

sommigen zeggen van geen klacht in te dienen omdat iedereen iedereen kent van de vergrijpen worden groter en zwaarder en alsmaar meer jonge mensen raken erbij berokken, wat gaat het volgende zijn?

delady
Topic Starter

#7 , 16 okt 2007 10:03

oei, enkele spellingsfouten en foute zinsconstructie :oops:

dieke

#8 , 16 okt 2007 16:48

sommigen zeggen van geen klacht in te dienen omdat iedereen iedereen kent van de vergrijpen worden groter en zwaarder en alsmaar meer jonge mensen raken erbij berokken, wat gaat het volgende zijn?
Dat kan je toch niet gewoon 'laten passeren'? Wat indien 1 van de slachtoffers er uiteindelijk medische problemen door zou blijven hebben? (migraine,...) Ik zou me niet laten bangmaken en uitzoeken op welke manier je best die klacht neerlegt. Hopelijk krijg je hierover snel advies van een juridisch onderlegd persoon. Om je wat moed in te spreken: mijn broer is ooit ook in een dergelijke situatie beland en zijn belagers zijn uiteindelijk allemaal veroordeeld. Een verhoor door de politie wil zulke 'stoere kerels' wel eens minder stoer doen worden.

Ik ken er niet zo heel veel van, maar om die zoon van die politieagent niet te ontzien, is het niet mogelijk om te laten vermelden in je klacht dat hij 'zoon van...' is en dat je daarom verkiest dat hij verhoord wordt door agenten van een ander bureau?

Help_wanted

#9 , 16 okt 2007 20:53

Ik volg Diekes mening, die stoere mannekes kunnen plots heel piepklein worden als ze door de politie verhoord worden of voor de correctionele rechtbank komen.

Zeker klacht indienen bij de politie, alle info over de daders vermelden in je verklaring (zoon van...,...), verklaring van benadeelde afleggen op het secretariaat van het parket (dit is gratis) en contact opnemen met je verzekeringsmakelaar.

Althans, dat zou ik toch doen...

Veel succes!

delady
Topic Starter

#10 , 16 okt 2007 22:54

hoe ga ik dit even uitleggen: waar ik woon , dus R werkt met politiebureau's van B en H.Wilden, dus in het weekend is altijd één van de drie van wacht, dit keer was het B.Wij waren eerst naar een andere politiezone geweest T om geen belangenvermenging te doen(zoon van...) alsook ik zou het genant vinden dat politiemensen van B zoon van collega van R zouden ondervragen.Maar T zei dat ze de verklaringen zouden kunnen afnemen maar dat die toch naar B gingen omdat die die nacht waren opgeroepen.Dus toch naar B gegaan en verklaringen afgelegd, één per één.Mijn man mocht eerst zijn verklaring afleggen en wij hoorden die politieagent tot buiten het kamertje zeggen, zo van in de trend van:meneer, ge moet niet denken dat we dit in de doofpot steken omdat het de zoon van een collega is, je had hiervoor niet naar T moeten gaan.Ik weet niet, maar dit kwam zo raar over: alsof het een beschuldiging naar ons toe was dat wij hun niet vertrouwden, voelde me daar echt niet goed bij.

Help_wanted

#11 , 17 okt 2007 13:58

hoe ga ik dit even uitleggen: waar ik woon , dus R werkt met politiebureau's van B en H.Wilden, dus in het weekend is altijd één van de drie van wacht, dit keer was het B.Wij waren eerst naar een andere politiezone geweest T om geen belangenvermenging te doen(zoon van...) alsook ik zou het genant vinden dat politiemensen van B zoon van collega van R zouden ondervragen.Maar T zei dat ze de verklaringen zouden kunnen afnemen maar dat die toch naar B gingen omdat die die nacht waren opgeroepen.Dus toch naar B gegaan en verklaringen afgelegd, één per één.Mijn man mocht eerst zijn verklaring afleggen en wij hoorden die politieagent tot buiten het kamertje zeggen, zo van in de trend van:meneer, ge moet niet denken dat we dit in de doofpot steken omdat het de zoon van een collega is, je had hiervoor niet naar T moeten gaan.Ik weet niet, maar dit kwam zo raar over: alsof het een beschuldiging naar ons toe was dat wij hun niet vertrouwden, voelde me daar echt niet goed bij.
Ligt dit aan mij, of is dit vrij ingewikkeld uitgelegd :)?

Desnoods dien je klacht in bij de politie van Hasselt, ook al woon jij in Aarlen. De PV's worden toch doorgestuurd naar het bevoegde parket, DIE dan de nodige onderzoeksdaden zal bevelen... Ik zou hier echt niet aan The Godfather scenario's denken... Doe ook zeker wat ik je hierboven reeds heb aangeraden (verklaring van benadeelde (neem PV en identiteitskaart mee), verzekeraar contacteren,...)

Mvg

delady
Topic Starter

#12 , 17 okt 2007 15:21

verzekering is gecontacteerd, wacht nu op papieren van verzekering, die ze gaan sturen en kan dan naar zelf gekozen advocaat gaan(sorry voor mijn soms "vreemde" schrijfwijze, heb fibro en moet dan alles in een keer neerpennen anders ben ik helft vergeten wat ik wou schrijven tegen de tijd dat ik in het midden zit :roll: )

delady
Topic Starter

#13 , 06 dec 2007 10:51

alle"slachtoffers" zijn nu als benadeelde geregistreerd bij het parket, deze persoon die dit deed, riep dadelijk een collega erbij nadat hij het protocol las van de arts en vroeg ook of er foto's waren die ze dan dadelijk bij het dossier gestoken hebben.De parketmedewerker vertelde ons dat er 4 mogelijkheden waren en dat de laatste(dagvaardiging) het beste voor ons was.
het waren:seponering, minnelijke schikking, een derde en dagvaardiging, weet iemand wat die derde kan geweest zijn.
ik had alle duplicaten van medische attesten, enz.. aangetekend naar rechtsbijstand, verzekering, opgestuurd, nu kreeg ik een brief alles op te sturen.Nu heeft het parket alles dadelijk in hun dossier gestoken en heb ik geen duplicaten meer en een medewerker van de verzekering aan de telefoon(verving zijn collega), zei dat ik anders duplicaten bij het parket moest gaan halen!Ik heb mijn aangetekende verzending laten traceren door de post en de verzending werd wel degelijk ontvangen bij de verzekering!Alsook had ik een brief inmiddels van hun ontvangen dat ik een advocaat kon rechtplegen op mijn kosten tot zij de strafzaak zouden ingezien hebben.

COVE

#14 , 26 dec 2007 23:56

IK heb 6 roofmoordpogingen met braakschade overleefd en aanggeven aan de politie;parket, Burg, Partijstelling en De Wael en Obelikx en zonder enig resultaat noch verhoor vd daders enkel ik als slachtoffer mocht mijn verhaal doen en werd zo gegijzeld en van mijn vrije tijd beroofd.Cassatie volgde met als resultaat Franchimont" en mijn bewijsstukken werden uit het dossier genomen en verbeurdverklaard ! Belgisch?

akromah

#15 , 27 dec 2007 00:41

één goeie raad,
neem van alles, alles altijd kopietjes.
kost je mss een euro,
maar je hebt nog iets in handen.
Zelf neem ik zelfs een kopie van een brief die ik verzend.

Het is maar een map 'kopies' aan te leggen...

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”