reispas en toestemming meegaan verlof

leeuwke1969
Topic Starter

Re: reispas en toestemming meegaan verlof

#16 , 21 jan 2013 15:40

zoals ik vreesde is dus werkelijkheid geworden. Mijn man vraagt reeds een 6-tal weken om de reispas mee te geven. Wij vertrekken op 8 februari op skivakantie naar Oostenrijk en hebben de reispas nodig. Gisteren hebben wij die nogmaals gevraagd en niet gekregen (puur pestgedrag). Wat als we hem tegen dan niet in ons bezit hebben ????

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 21 jan 2013 18:45

Aangetekend in gebreke stellen.

leeuwke1969
Topic Starter

#18 , 04 feb 2013 06:45

Ook met schrijven nog steeds geen reispas in ons bezit. Vrijdag vertrekken we.. Wat kunnen we nu nog ondernemen ?????

Nog iets anders ? Indien we de vakantie dienen te annuleren, kunnen we de kosten verhalen op de moeder ????

Reclame

eylis

#19 , 04 feb 2013 08:39

klacht neerleggen bij de politie (achterhouden persoonsgebonden belangrijke documenten) ? Ik kan me indenken dat als de mama de wijkagent over de vloer krijgt die haar vraagt waarom ze de reispas niet meegeeft en haar uitlegt wat er gebeurt als ze het weigert zonder geldige reden - die druk haar wel van mening kan doen veranderen.

leeuwke1969
Topic Starter

#20 , 18 feb 2013 17:07

hebben een risico genomen en zijn vertrokken zonder documenten, moeder vond ze zogezegd nergens terug. Heeft echter donderdag op de zitting van de rechter in beroep (zaak omgangsregeling, papa is teruggereden voor een dag ) ferm onder haar voeten gekregen voor het feit dat ze officiële documenten achterhield. Deze dienen iedere keer met het kind te worden meegegeven, samen met de SIS-kaart

defoo

#21 , 19 feb 2013 07:49

Mij is hetzelfde overkomen: ik ben klacht gaan neerleggen bij de politie. Dan nog weigerde mijn ex om de papieren op het politiekantoor te bezorgen (met scheldpartijen op de koop toe). Daarna heb ik ze altijd netjes meegekregen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#22 , 19 feb 2013 23:23

Vermoedelijk zal parket daarna een kantschrift hebben teruggestuurd naar politie met in niet mis te verstane bewoordingen wat van hem verwacht werd.

Tattie

#23 , 23 feb 2013 17:57

wij hadden een soortgelijke situatie, er moest een reispas aangevraagd worden maar idd die codes worden opgestuurd naar adres van domiciel...wisten ook dat we die nooit gingen te zien krijgen (hebben hetzelfde voor met de SISkaart trouwens) ... daarom is mn vriend samen met zn dochter naar de burgerlijke stand geweest en heeft een internationale reispas aangevraagd, die moet je gewoon gaan afhalen... het heeft ons 40 euro meer gekost dan een ID card maar we kunnen wel probleemloos op reis de komende 5 jaar....

Terug naar “Echtscheiding”