Erfenis blijft aanslepen

Clooney
Topic Starter

Erfenis blijft aanslepen

#1 , 26 jan 2013 13:16

Mijn ouders zijn 8 en 9 jaar geleden gestorven. Ondertussen is de verkoop van de landbouwgronden, boerderij etc. nog steeds niet verwezenlijkt.
De andere erfgenamen, mijn broers en zussen, willen niets verkopen. Mijn kinderen zijn ondertussen 18+ en wil hen achter enkele jaren ook iets kunnen meegeven.

Nu is mijn vraag: Is er geen erfenisrecht na x-aantal jaren? Als ik een advocaat onder handen neem, maak ik dan kans om mijn erfenis (een deel van het geld dat de nog-niet-verkochte-grond heeft opgebracht) ook effectief te krijgen?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 26 jan 2013 13:29

U kan zich baseren op art. 815 van het burgerlijk Wetboek : men is niet verplicht om in onverdeeldheid te blijven.
Dat wil zeggen dat u kan eisen dat de onroerende goederen verkocht worden. U kan ook verkopen aan uw broers en zussen. Spreek eens eerst met een notaris.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”