#1 , 27 jan 2013 09:56
geachte,
mijn situatie is dringend en daardoor kom ik even op dit forum nakijken of er nog mensen zijn in deze situatie of die enig antwoord weten.
In maart 2012 kochten mijn toenmalige vriendin in mezelf een Woonhuis samen. We gingen hiervoor een lening aan ter waarde van €215 000 en doordat zij geen vast inkomen had hadden we toen een sovabele brogstelling nodig. Dit werd dan haar opa, deze tekende voor een volledige dekking van het totaal geleende bedrag voor een periode van 5 jaar. Door ongelukkige omstandigheden gingen we eind april 2012 alweer uit elkaar en had zij me via de advocaat uit het huis laten zetten. Doordat de ganse inboedel de mijne was en ik dan ook vertrok met alles heeft zij nog dezelfde week ook het huis verlaten. Noch zij noch ik hebben verder betaal aan de hypoticaire lening. In September 2012 zijn mezelf en mijn wettige echtgenote dan toch opnieuw met de kinderen naar het huis verhuisd. We hebben samen de volledige achterstal betaald ( dus ook mijn ex haar deel) en zijn beginnen kijken voor een lening overname. Doordat de lening aangegaan werd met akkoord van een borgstelling wil de bank identiek dezelfde voorwaarden maar niemand van onze famillie is zo "zot" om het zo te verwoorden dit te doen en tot vandaag wonen we dus nog steeds in het huis , betalen voor zowel haar als mijn deel zonder dat het echt van ons is.
Nu zit het ons echt wat erdoor , de combinatie van e vele reparaties aan het huis (alle sanitair , elektriciteit , muren beplaasteren enz...) en het feit dat we een compleet bedrag betalen waardoor de ex nog steeds kan genieten van alle voordelen en wij geen akte van onszelf kunnen hebben is ons teveel.
Nu is onze vraag:
1) als wij alles opgeven en iets gaan huren wat is er dan van financieel gevolg? Met name ik kom zowieso op de zwarte lijst maar gaan ze loonbeslag gaan doen of meteen naar de borg toestappen als ik geen gehoor neem?
2) vallen ze mijn echtegenote ook lastig daar wij getrouwd zijn
3) bestaat er nog een andere oplossing voor dit probleem , hetzijnde als we hier blijven of niet?
Mvg
Hopend op een dringend antwoord
Laatst gewijzigd door
skittles op 27 jan 2013 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.