Hypoticaire Lening!

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: Hypoticaire Lening!

#16 , 04 feb 2013 10:59

Vraag blijft natuurlijk of er wel een openstaande schuld zal blijven nadat het huis verkocht is, uiteraard. In mijn geval hebben mijn vriendin en ik bijvoorbeeld ook €200.000 geleend, maar wel om een nieuwbouwhuis aan te kopen dat bijna €400.000 waard is. Als wij ooit in een gelijkaardige situatie terechtkomen, is de kans klein dat de lening niet afgelost kan worden met de opbrengst van de openbare verkoop van het huis (dit zou toch minimum €250.000 a €300.000 moeten kunnen opbrengen, zou ik zo denken). OK, onze eigen inbreng van om en bij de €200.000 is verloren, maar we blijven niet met een schuld zitten...

Vraag is dus wat de waarde is (of de aankoopprijs) van het huis dat met die lening gekocht is?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#17 , 04 feb 2013 12:34

dat die ooit kan een derde terug eisen van mezelf maar dit kan ook slechts bij een eis blijven daar hij tekende en de risico's kende
Wishfull thinking.

Indien de borg van de opa wordt aangesproken, betekent dat voor u en uw ex-vriendin dat u het geld schuldig bent aan opa en niet langer aan de bank. Indien opa dit geld terug eist en u en/of uw ex-vriendin dit weigeren terug te betalen, dan zal er geen enkele rechtbank zijn die opa het recht op zijn centen gaat ontzeggen.

En hoe uw bankdirecteur erbij komt dat er maximum een derde kan teruggeëist worden is mij ook een raadsel.
klopt voor de volle 100%. Enkel indien er een specifieke clausule zou zijn in het kader van de borg tussen Skittles & de opa ivm die 1/3e, kan skittles nog een mooie factuur verwachten.

Ik weet wel niet of de opa de volle 100% kan terugvorderen van Skittles (waarbij dan skittles 50% moet bekomen van zij ex) of slechts 50%. Ga er alvast niet van uit dat men via een borgsteller niet meer zelf aansprakelijk zal zijn.

Reclame

Terug naar “Andere”