vakantie dagen

david.pl
Topic Starter

vakantie dagen

#1 , 06 feb 2013 12:59

Hallo,

ik werk voltijds in de transportsector (38u) en nu bij een toevallige check-up op de site van fgov blijkt dat ik maar recht heb op 12!!! vakantiedagen. Men werkgever heeft maar 148 dagen doorgegeven aan de desbetreffende instantie. Wat kan ik in hemelsnaam doen om dit recht te trekken want dat kan toch niet zomaar hè
alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 feb 2013 15:44

Hallo,

ik werk voltijds in de transportsector (38u) en nu bij een toevallige check-up op de site van fgov blijkt dat ik maar recht heb op 12!!! vakantiedagen. Men werkgever heeft maar 148 dagen doorgegeven aan de desbetreffende instantie. Wat kan ik in hemelsnaam doen om dit recht te trekken want dat kan toch niet zomaar hè
alvast bedankt!
het kan kloppen als je met die 12 dagen 4 weken verlof kan nemen

het is ook niet zo dat enkel gewerkte dagen rechtgevende dagen zijn
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV

#3 , 07 feb 2013 08:16

hoeveel dagen verlof heb je vorig jaar genomen, hoelang was je ziek, ... maw: wat heb je vorig jaar gedaan?

Reclame

david.pl
Topic Starter

#4 , 07 feb 2013 20:57

jpv, ik heb vorig jaar voltijds gewerkt, niet ziek geweest en 19 dagen verlof opgenomen had er ook maar 19 terbeschikking. ik sta in een 6 dagen week ingeschreven dus ik dacht recht te hebben op 24 dagen verlof. ik heb ook al eens contact gehad met de rijksdienst voor jaarlijkse vakantie en daar blijkt dat mijn baas niet genoeg gewerkte dagen heeft doorgegeven volgens hen. Maar ik weet zeker dat ik VOLTIJDS werk. maak rond de 50u per week dus... is het mss een idee eens langs te lopen bij de rsz want volgens mij ben ik met niks in orde. groetjes

JPV

#5 , 07 feb 2013 21:43

ga eens met je loonfiches naar de inspectie

david.pl
Topic Starter

#6 , 08 feb 2013 16:43

welke inspectie? en wat gaat er dan gebeuren?

david.pl
Topic Starter

#7 , 08 feb 2013 16:45

heeft dit ook gevolgen voor als ik eens ziek val of later pensioen?

de reden

#8 , 08 feb 2013 16:57

welke inspectie? en wat gaat er dan gebeuren?
bij de sociale inspectie , je kan informatief een vraag stellen of een klacht indienen , bij het eerste krijg je informatie en bij het tweede zullen zij een rechtzetting doen als er iets niet in orde is

als het om meerdere werknemers gaat
Art. 59. Geheimhoudingsplicht
Behoudens uitdrukkelijke machtiging van de indiener van een klacht of van een aangifte betreffende een inbreuk op de bepalingen van de wetgeving waarop zij toezicht uitoefenen, mogen de sociaal inspecteurs in geen enkel geval, zelfs niet voor de rechtbanken, de naam van de indiener van deze klacht of van deze aangifte bekend maken.
Het is hun eveneens verboden aan de werkgever of aan zijn vertegenwoordiger te onthullen dat ingevolge een klacht of een aangifte een onderzoek werd ingesteld.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

de reden

#9 , 08 feb 2013 16:58

heeft dit ook gevolgen voor als ik eens ziek val
ja , terugbetaling als je te weinig verlof genomen hebt

david.pl
Topic Starter

#10 , 08 feb 2013 17:09

ok bedankt dan zal ik daar men licht eens gaan opsteken.

Jef 007

#11 , 08 feb 2013 19:47

wordt u als voltijds betaald? op de rekening? contant?

david.pl
Topic Starter

#12 , 12 feb 2013 19:55

ja jef, ik word voltijds betaald. staat ook vermeld op loonbrief 'arbeidsregime voltijds'
ik sta in een 6 dagen week. maar het is heel complex hoor.
ik werk een 15 tal dagen van ongeveer 12 u
en die andere dagen ben ik gewoon thuis zonder vergoeding...

david.pl
Topic Starter

#13 , 12 feb 2013 19:57

oh ja jef en ik wordt op de rekening betaald.

Terug naar “Andere”