Pensioenwet 2004

KatrienDW
Topic Starter

Pensioenwet 2004

#1 , 17 feb 2013 15:11

Beste

Een ambtenaar die eind 2004 de leeftijd van 65 jaar bereikt heeft wordt op pensioen gesteld, maar de ambtenaar zou in zijn dienst nog een toekomst willen uitbouwen. Kan hij daarvoor gehoord worden?

Alvast bedankt!

Vriendelijke groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 17 feb 2013 15:43

Ik veronderstel dat u eind 2014 bedoelt?

Federaal:

Een ambtenaar kan vanaf dit jaar zijn administratie verzoeken hem na de leeftijd van 65 verder te laten werken. Dit is een gunst die telkens voor één jaar geldig is en telkens opnieuw door zijn dienst, directie en administrateur dient goedgekeurd te worden.

Gewestelijk:

Geen flauw idee.

KatrienDW
Topic Starter

#3 , 17 feb 2013 15:57

Bedankt voor uw antwoord!

Maar ik bedoel inderdaad de pensioenwet van het jaar 2004. De pensioenwet van dit jaar weet ik.

Vriendelijke groeten

Reclame

Vandebos

#4 , 17 feb 2013 17:50

Ik heb weet van één geval in het verleden waar uitzonderlijk een verlenging van 9 maand werd toegestaan omdat dit voor het pensioen van de dame in kwestie enorme positieve gevolgen had. Als ik me juist herinner was hiervoor een schriftelijke toestemming van de bevoegde minister nodig.

Mathieu Rutten

#5 , 17 feb 2013 18:23

Geachte,

Het lijkt me opportuun dat u uw vraag nog eens goed naleest en ze dan opnieuw stelt, zodat wij weten wat u precies bedoelt.

Dank bij voorbaat.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige

Terug naar “Pensioenen”