EOT verloren

odake
Topic Starter

EOT verloren

#1 , 17 feb 2013 16:53

Ik ben in 2007 gescheiden, wij hadden besluiten (conclusies) waarin de regelingen stonden ivm de omgang en dergelijke meer. Mijn exman lapt al jaren de omgangsregeling, afspraken aan zijn laars. Ik kan mijn officiele document ivm die besluiten ergens nergens terugvinden en wil hier graag verder mee gaan, omdat de situatie onhoudbaar is geworden voor mij. Hoe kan ik deze bekomen? dank, odake

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 19 feb 2013 08:49

“Art.1288.Zij zijn ertoe gehouden hun overeenkomst omtrent de volgende punten bij geschrift vast te leggen:...2° het gezag over de persoon en het beheer van de goederen van de kinderen en het recht op persoonlijk contact zoals bedoeld in artikel 374, vierde lid, van het Burgerlijk Wetboek wat betreft de minderjarige ongehuwde en niet ontvoogde kinderen waarvan beide echtgenoten de ouders zijn...zowel gedurende de proeftijd als na de echtscheiding...Art.1298.De rechtbank kan, wanneer het verslag wordt uitgebracht, geen andere punten onderzoeken dan die welke in artikel 1297 zijn vermeld. Blijkt daaruit dat, naar het oordeel van de rechtbank, de partijen aan de voorwaarden hebben voldaan en de formaliteiten hebben in acht genomen die door de wet bepaald zijn, dan spreekt zij de echtscheiding uit en homologeert zij de overeenkomsten met betrekking tot de minderjarige kinderen...”(Gerechtelijk Wetboek).

Ga naar de gemeente waar u trouwde en vraag daar kopie van uw huwelijksakte inbegrepen de randmelding van uw echtscheiding.

Ga hiermee naar de griffie van de rechtbank die uw echtscheiding uitsprak en vraag daar kopie van het echtscheidingsvonnis inbegrepen uw EOT-overeenkomsten.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 feb 2013 22:44

Als het een vonnis is met alimentatievoorwaarden en afspraken inzake kinderen.
Dat zijn beiden strafbare feiten waar u aangifte kan voor doen bij de lokale politie.
Als het zover is en je het vonnis hebt kom maar terug hier op dit forum we zullen wel de nodige info geven.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”