Privacy wetgeving ???? Wat is dat !!!

Desperateme
Topic Starter

Privacy wetgeving ???? Wat is dat !!!

#1 , 19 feb 2013 10:50

M'n vriend zijn (bijna ex) vrouw werkt bij de dienst callcenter 112 en heeft blijkbaar informatie over mij en mijn kinderen bekomen volgens mij via illegale weg (via haar contacten op het werk) oa woonplaats, gezinssamenstelling, leefsituatie, enz Als ik het goed begrijp wordt er geregistreerd elke keer als er ingelogd wordt (door rechtspersonen) om informatie van een bepaald persoon te krijgen. Hoe kan ik te weten komen wie dat dan wel gedaan heeft en kan ik dan klacht neerleggen?
Ik hoop echt op een antwoord via jullie.
Met dank
Desperateme

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 feb 2013 11:53

Aangifte doen bij politie. Deze voeren het onderzoek. U zal u als slachtoffer dienen te registeren bij de griffie parket ..politie zal wel uitleggen hoe deze procedure gebeurd.
Deze zal wel laten nagaan wie wat en wanneer info heeft opgevraagd.
Is idd schending privacy & schending beroepsgeheim.
Tevens heeft personeel een verklaring getekend bij mijn weten.
u moet uiteraard wel vertellen wie er is opgevraagd en eventueel welke gegevens zijn bekend geraakt.

Men kijkt na wie persoon x heeft opgevraagd idd de loggegevens.
Deze worden bij mijn weten 5 jaar bewaard.

Desperateme
Topic Starter

#3 , 19 feb 2013 12:05

Hartelijk dank !!! Welke gegevens er zijn opgevraagd, heb ik in een skype gesprek, telt dat ook ?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 feb 2013 12:11

Ik vermoed dat het skype gesprek refereert naar een gesprek tussen uw vriend en zijn bijna ex-vrouw.
Dan kan u dat of beter hij gebruiken als deelnemer aan het gesprek.
Politie zal hier ook uitleggen wat er dient te gebeuren zoeg er in elk geval voor dat ze het origineel kunnen beluisteren

Redrum

#5 , 19 feb 2013 16:02

Normaliter kunt u met uw Electronische Identiteitskaart ook zelf uw dossier bij het Rijksregister inkijken, mét inbegrip van de gebeurde raadplegingen door bevoegde diensten.

Desperateme
Topic Starter

#6 , 19 feb 2013 16:47

@ Redrum, dat ga ik dadelijk uitproberen, dankjewel!
@ Franciscus, neen , het gaat over een chat gesprek op skype tussen mij en m'n vriend, dus bewijzen dat zij info heeft bekomen, of ja, hijzelf, weet ik op het moment niet !

Desperateme
Topic Starter

#7 , 19 feb 2013 17:35

OK, Rijksregister: daar staat RN1-Kaart (bevolkingsfiche) en BANQUE CARREFOUR DE LA SEC. SOCIALE - MYBELGIUM.BE 25 Ondervraging op NN van bepaalde wettelijke informa?? Wat betekent dit ?

Terug naar “Privacy-bescherming”