Ex bewust werkloos na inleiden procedure

stephaneL
Topic Starter

Ex bewust werkloos na inleiden procedure

#1 , 19 feb 2013 04:28

Beste,

Na het inleiden van de echtscheidingsprocedure is mijn (ex-)echtgenote tot een akkoord gekomen om haar door haar werkgever te laten ontslaan wegens economische redenen.
Met als doel extra middelen bij mezelf los te weken(vergroten loonkloof). Zoals het verhogen van de alimentatie van de kinderen(nu 370€=>450€) als ook alimentatie voor zichzelf te eisen mbt steunplicht(250€) aan het gezin.
Ik heb steeds netjes alles betaald alsook de uitzonderlijke kosten.

Zij woont nog steeds in onze gezinswoning en betaalt de hypotheek 50% mee af.

Zelf heb ik geen probleem om mijn gezin bij te staan, maar wanneer ikzelf 450€ + 250€ + 30% regeling kinderen(schoolmaaltijden, extra kleren, hobbies) + bijzondere kosten moet bijdragen, vindt ik dit niet evenredig(kindergeld & sociale voordelen komen haar aan 100% toe). Men zou toch op zijn minst moeten rekeninghouden met het werkpotentieel. Ze heeft steeds gewerkt tijdens het huwelijk, heeft voldoende jaren ervaring...

Kan zij dit zomaar? Ben ik in de mogelijkheid om mij hiertegen te verdedigen?
Laatst gewijzigd door stephaneL op 19 feb 2013 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
defoo

#2 , 19 feb 2013 07:45

Een rechter zal waarschijnlijk oordelen dat uw vrouw best weer kan gaan werken en net zo goed als u kan instaan voor het onderhoud van de kinderen.
Het zou anders maar al te gemakkelijk zijn. U dient natuurlijk te benadrukken dat uw ex altijd al heeft gewerkt.

stephaneL
Topic Starter

#3 , 19 feb 2013 18:28

Is inderdaad de logica zelve, maar heb al mogen ondervinden dat het subjectieve meermaals een grotere rol speelt dan het zou mogen.

Ik werk al jaren as consultant in loondienst, zou het oprichten van een management venootschap hieraan soelaas kunnen bieden(lees minder loon laten uitbetalen).

Alvast bedankt voor de input

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”