nog vermeld in positief luik nbb na collectieve

freaky
Topic Starter

nog vermeld in positief luik nbb na collectieve

#1 , 21 feb 2013 11:17

zijn reeds 6 jaar uit collectieve en gisteren gaan opvragen of er zwarte lijst meldingen zijn .Blijkt dat er geen negatieve meldingen zijn maar wel nog 2 positieve meldingen van leningen die waren opgenomen in collectieve.Aangezien de hoge huurprijzen ben ik aan het rondneuzen om een woning te kopen.Mijn vraag is dus hoe kan ik deze meldingen bij nbb laten schrappen.Iemandgoede raad? Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 feb 2013 12:56

Zelf kan je niks laten schrappen bij de NBB, je zal je in verbinding moeten stellen met de bank of de banken van deze leningen, zij alleen kunnen dit laten schrappen.
Vind je dat je nog onterecht op de Zwarte Lijst staat, dan kun je klacht indienen bij de inspectie van de FOD economie Koning Albert II-laan 16,1000 Brussel, eco.inspec.fo@economie.fgov.be, tel. 02 277 54 84, http://statbel.fgov.be/nl/geschillen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

freaky
Topic Starter

#3 , 21 feb 2013 13:33

Probleem is dat ze geregistreerd staan alsof ik deze leningen nu heb lopen en op de negatieve lijst,zogenaamde zwarte lijst zijn geen meldingen meer

Reclame

Franciscus

#4 , 21 feb 2013 14:12

Zijn dat soms hypothecaire leningen?

freaky
Topic Starter

#5 , 21 feb 2013 14:18

Was inderdaad hypothecair krediet en kredietkaart die blijven staan als lopende leningen.Valt hier iets aan te doe om deze kwijt te raken?

Franciscus

#6 , 21 feb 2013 16:33

heb dus een vermoeden dat de hypotheken niet gelicht zijn. Dus nog altijd ingeschreven in register hypotheken.

freaky
Topic Starter

#7 , 21 feb 2013 16:34

wat moet er dan gebeuren? Kan dit opgelost worden en hoe. Graag gedetailleerde uitleg want ben een leek op deze gebieden .Bedankt
Laatst gewijzigd door freaky op 21 feb 2013 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.

denlowie

#8 , 21 feb 2013 17:00

Zoals ik reeds schreef contact op nemen met deze bank van die leningen en vragen om hun inschrijving in de Centrale voor kredieten aan particulieren van de NBB ongedaan te maken, zij zijn de enige die je er kan afhalen !!!

En dan als je er van af bent dan blijf je zowiezo nog 12 maanden er op staan.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

freaky
Topic Starter

#9 , 21 feb 2013 17:02

ok ,zal die mannen eens contacteren .Bedankt voor de info

Terug naar “Archief”