notariskosten wanneer betalen

panter105
Topic Starter

notariskosten wanneer betalen

#1 , 27 feb 2013 14:15

Beste,Onze EOT is ondertekend en daarbij neem ik het huis over. Bij deze ondertekening krijg ik echter van de notaris voor het eerst een onkostennota onder ogen. Ik wist wat de kosten ongeveer zouden zijn, dus dat was geen verassing.Wat ik echter niet wist is dat ik onmiddellijk de kosten voor de EOT de kosten voor de overname van het huis diende te betalen.De EOT heb ik dan dezelfde dag uiteraard betaald, dit was ondertekend en hij had er zijn werk voor gedaan.Voor de overname van het huis heb ik nu echter de middelen niet en dien ik dat bij te lenen.De notaris was hiervan op de hoogte, daarom vind ik het nu vreemd dat ik dit nu toch zo snel mogelijk dien te betalen. De hypothecaire lening kan pas doorgaan bij het inschrijven bij de burgerlijke stand dat we gescheiden zijn. M.a.w. dit kan nog maanden duren. Kan de notaris eisen dat ik dit nu betaal? Hij weet dat ik nu met moeite de huidige hypotheek kan aflossen. Graag duidelijkheid hierover want ik vrees dat ik mijn huis ga kwijtraken hierdoorBedankt alvast

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 27 feb 2013 17:37

- u zou hem alvast eens om een detail-rekening kunnen verzoeken, kwestie van uzelf wat ademruimte te geven.
- vervolgens zou u de overname afhankelijk kunnen stellen van de echtscheiding, immers
u hebt de notaris reeds betaald voor jullie EOT, doch het resultaat ervan nog steeds niet bekomen.
Handige documenten voor Personenrecht

panter105
Topic Starter

#3 , 28 feb 2013 06:10

Bedankt voor uw reactie.
Ga proberen eens te praten met de notaris van mens tot mens. Hopelijk brengt dit zoden aan de dijk.

Reclame

lucgescheiden

#4 , 28 feb 2013 13:02

Hoop doet leven, toch veel succes gewenst!
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Echtscheiding”