werken na bechelor rechten??

Tweetyy
Topic Starter

werken na bechelor rechten??

#1 , 11 mar 2013 09:05

Hallo allemaal! :D

Zijn er hier mensen die na hun bachelor rechten zijn begonnen met werken? Zo ja, waar en wat voor werk en hoeveel dat ongeveer verdient? :wink: :wink:
Ik weet dat een master heel belangrijk is en dat je met alleen een bachelor niet echt veel kan :? . Maar ik wil graag zo snel mogelijk aan de slag.
Dus wie....???

Alvast bedankt.

Groetjesssss Tweetyy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 mar 2013 11:34

Enige verstandige optie is dan werken + verder studeren voor master. Met bachelor diploma alleen ga je niet ver springen.
Ik denk dat het aanvangsloon gemiddeld lager zal zijn dan dat van een niet-universitaire bachelor (die zijn opleiding volledig heeft afgerond).
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Tweetyy
Topic Starter

#3 , 11 mar 2013 11:54

^ ooh echt? oei dat is niet echt handig. Dank u voor uw antwoord.

En zijn er verder nog mensen die zijn begonnen met werken icm master?

Reclame

Tweetyy
Topic Starter

#4 , 11 mar 2013 15:50

iemand??

Deel uw ervaringen hier!

k.b.

#5 , 11 mar 2013 15:59

Mijn vrouw heeft haar notariaat gedaan als ze werkte aan de overheid (60 %) en we twee kinderen hadden.
De VUB heeft van die systemen waar een eventuele oefeningsessie op zaterdag viel ...

Haar rechtenstudies heeft ze in Gent gedaan ...

Zoek een passende job

k.b.

Tweetyy
Topic Starter

#6 , 11 mar 2013 17:27

^ ah oke. Wat voor werk aan de overheid als ik vragen mag?

k.b.

#7 , 12 mar 2013 15:45

^ ah oke. Wat voor werk aan de overheid als ik vragen mag?
Juridisch werk natuurlijk ...
Onderwijsrecht ...

Ik zeg er wel bij dat mijn partner afgestudeerd was en dat ze in die periode dat de kinderen opgroeiden een tijd deeltijds heeft gewerkt ...

Bovendien waren wij aan het bouwen (en we zijn nog steeds bezig) ... en was zaterdag dus de dag dat zij op de kinderen lette ... zondag kon ze dan (eventueel) studeren ...
In de examenperiode heb ik zaterdags een paar keer verstek gegeven op onzen bouw en ging mijn partner zondags naar haar bureel in Brussel studeren ...
Daar is wilskracht voor nodig , en je moet ook verstandelijk de mogelijkheid hebben om één en ander te combineren .

Nu heeft ze de overheid verlaten ... en is ze begonnen als advocaat ... de ouderling onder de stagiars aan onze balie ...
En het probleem stelt zich weer ...
- stage bij de stagemeester ...
- die opleiding die daaraan vast hangt
- en wat eigen werk ...

's avonds als de kinderen in bed liggen kruipt die wel niet in de zetel ...

Bovendien kan je ook eens denken wat je na je studies wil doen ...
als je advocaat wil worden heb je immers nog je stage te doorlopen ... en ik wil niet overdrijven ... maar 't is vandaag alleen mogelijk omdat het de droom is van mijn vrouw ...

k.b.

Terug naar “Archief”