Mag een caravan van een camping altijd weg

Rita677
Topic Starter

Mag een caravan van een camping altijd weg

#1 , 17 mar 2013 14:56

Hallo,

Ik zou een stacaravan willen kopen om tijdens de verbouwingen in te wonen.

Ik heb vandaag een mooie gezien op een camping. Toen ik de uitbaatster belde om haar te vragen hoe het zat om de caravan van de camping weg te halen kreeg ik het antwoord dat er op haar camping geen caravans weg mogen gaan.

Kan zij mij verbieden om die caravan van haar camping weg te halen, als het staangeld voor 2013 reeds betaald is en de eigenaars hebben geen openstaande schulden met haar.

Met vriendelijke groeten,
Rita

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 mar 2013 16:12

Lees er de algemene voorwaarden van die camping er eens op na. Daar zal er zeker iets van instaan. Indien niets, kan je hem volgens mij gewoon meenemen als het uw eigendom is.

Caridina

#3 , 17 mar 2013 20:04

Inderdaad goed het camping-reglement lezen.
Staat meestal in dat enkel de camping-eigenaar bevoegd is om (tegen vergoeding) sta-caravans te verplaatsen.

Mits natuurlijk de uitzondering van : Wat niet weet, niet deert. Bent u opeens weg met de caravan, kan men u nooit verplichten deze terug te zetten.

Reclame

freelance

#4 , 18 mar 2013 00:00

Wat niet weet, niet deert. Bent u opeens weg met de caravan, kan men u nooit verplichten deze terug te zetten.
Aanzet tot diefstal op het forum ? :twisted:
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Caridina

#5 , 18 mar 2013 05:09

Wat niet weet, niet deert. Bent u opeens weg met de caravan, kan men u nooit verplichten deze terug te zetten.
Aanzet tot diefstal op het forum ? :twisted:
Kan dat (wettelijk) aanzien worden als diefstal ?
Als je kan bewijzen dat de caravan uw eigendom is ?
Of enkel "overtreding" van het campingreglement ?

eylis

#6 , 18 mar 2013 08:59

precies cardina, die caravan is NIET van de campinguitbater, maar van jou.
en zoals je zegt. als er op dat terrein géén ophaalpaaltjes staan en je kan wegrijden zonder iets te beschadigen. Zou ik dat op een mooie zondag doen.
Wat gaat de uitbater doen als hij/zij ziet dat de caravan weg is?
Hij kan enkel vaststellen dat iets wat op zijn terrein stond er niet meer is. Hij kan je (gesteld dat hij je telefoonnummer weet) vragen waar de caravan is. en je hoeft hem daar niet eens op te antwoorden want je hebt geen contract met hem. Het kampregelment is ondertekend door de oude eigenaar van de caravan. niet door jou....dus je overtreedt zelfs geen afgesproken kampreglement :-)
En wat voor een zaak kan hij beginnen? Voor welk bedrag?

katwezel

#7 , 21 mar 2013 10:55

de meeste campings vermelden duidelijk in hun reglement dat er geen handel mag gedreven worden op hun terrein , voor de uitbater staat de caravan dus nog steeds op naam van de vorige eigenaar want deze heeft betaald voor de plaats en is dus akkoord gegaan met het reglement ( ze willen eigenlijk dat de eventuele verkopen via hun gaan , zo verdienen er ook een beetje bij gewoonlijk is dit 10% ) de verkoper zal dus eerst contact moeten nemen met de uitbater

eylis

#8 , 21 mar 2013 11:25

dat zijn vuile reglementen die eigenlijk geen hout snijden en de persoonlijke vrijheid aantasten...
1: een verkoop van een goed is niet plaatsgebonden: dwz: de verkoop van de caravan kan volstrekt verlopen zijn vanuit het thuisadres van de verkoper. Er is daarom géén handel gedreven op het terrein van de terreineignaar...
2: Of de caravan nu verkocht, weggegeven, geërfd of verloot is door de originele eigenaar; Daar heeft de terreineigenaar zelfs geen uitstaans mee. De verkoper kan gewoon zeggen: ik bezit deze caravan niet meer.
3: de terreineigenaar had een contract met de originele caravaneigenaar, en dat contract wordt afgehandeld tussen hen beiden.
De nieuwe caravaneigenaar heeft niets afgesproken/ondertekend met de terreineigenaar. Dus nogmaals: neen.

Terug naar “Archief”