chef

fredje29
Topic Starter

chef

#1 , 22 mar 2013 11:19

is een chef de persoon die tussen baas en werknemers staat een werknemer of werkgever en mag hij als hij vermoedens heeft je facebook controleren

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 22 mar 2013 11:45

Om te beginnen is een chef uw directe leidinggevende, en moet u ervan uit gaan dat hij spreekt in naam van de werkgever. Als hij echter te ver gaat, kan je altijd een stapje hoger gaan (bij zijn chef) om het probleem te bespreken.

Wat bedoelt u met facebook controleren? Gewoon via zijn account eens op uw pagina gaan kijken? Ja, dat mag. Uw account hacken? Neen, dat mag niet.

fredje29
Topic Starter

#3 , 22 mar 2013 12:40

Om te beginnen is een chef uw directe leidinggevende, en moet u ervan uit gaan dat hij spreekt in naam van de werkgever. Als hij echter te ver gaat, kan je altijd een stapje hoger gaan (bij zijn chef) om het probleem te bespreken.

Wat bedoelt u met facebook controleren? Gewoon via zijn account eens op uw pagina gaan kijken? Ja, dat mag. Uw account hacken? Neen, dat mag niet.
de chef heeft geen account op facebook ze heeft via een collega zijn account gekenen en dan zo met alles naar de werkgever geweest en daardoor lig ik buiten

Reclame

Vandebos

#4 , 22 mar 2013 12:50

Alles wat u op FB plaatst en niet volledig afschermt is publiek materiaal... U zal uw pijlen eerder dienen te richten tegen de ex-collega die zijn account liet gebruiken (en voldoende toegangsrechten had tot uw profiel.) zodat uw overste materiaal kon verzamelen dat voldoende zwaar was om u te laten ontslaan.

Hierbij dient wel opgemerkt te worden dat FB gegevens reeds herhaaldelijk in arbeidsrechtbanken met succes werden gebruikt om een ontslag te rechtvaardigen.

fredje29
Topic Starter

#5 , 22 mar 2013 12:51

en dan nog mij beschuldigen van iets dat ze niets kan bewijzen dat ik er iets mee te maken heb

Jef 007

#6 , 22 mar 2013 21:41

nogal verwarrende en onduidelijke uitleg van fredje

Terug naar “Privacy-bescherming”