Beste,
Ik heb een bouwgrond gekocht op 01.08.2012, de verkoopovereenkomst is door mij en de desbetreffende verkoper getekend bij de makelaar.
Financieel was ik ook perfect in orde, lening contract is opgemaakt en doorgestuurd naar mijn Notaris. Mijn Notaris heeft alles verwerkt en een datum vastgesteld, definitief op 17.12.2012 om te tekenen. Tot hier was alles perfect in orde.
Tot ik een week opvoorhand een bericht via telefoon krijg van mijn notaris dat de afspraak niet door zal gaan wegens problemen.
Wat is de probleem ?
Dat bouwgrond werd door de moeder aan de dochter geërfd en zolang dat de moeder nog leeft MOET ze een volmacht tekenen bij de Notaris van de Verkoper. de Moerder is al 90 jaar oud en zit in een bejaardenhuis. Hun Notaris is al 3 keer langs geweest om te laten tekenen, maar ze weigerd telkens te tekenen. Als laatste is ze 19.03.2013 langs geweest en weigerde weer !!!! Volgens de notaris is de moeder niet echt zijn bewust zijn kwijt....
Volgens de Dochter (naakte eigenaar) en de Makelaar komt het allemaal in orde maar ik geloof er niets meer van. Volgens mij is er een familiaal druk door de andere kinderen aan de moeder om het niet te laten tekenen!!!
ik ben al 6 maanden aan het wachten!!! want ik ga onmiddelijk met de bouw beginnen, mijn plan is gemaakt en mijn stedenbouwkundige vergunning zal binnen enkele weken vrijgegeven worden, mijn aannemer is aan het wachten alles is gepland en staat maar te wachten, alles kost geld, Wachten kost mij het meest!!!!
Ik heb nu al een Advocaat en ze gaat morgen een aangetekend brief schrijven aan de verkoper. Voor dat hij de aangetekend brief verstuurd zal hij ze eerst aan mij doorsturen en als ik het goedkeur zal ze dat verder sturen aan de verkoper.
Belangrijke Vragen
Kan ik hun niet verbieden om deze bouwgrond te verkopen?
Trouwens zijn ze niet verplicht om te verkopen!!!! Ik wil deze grond absoluut kopen!
Wat moet ik doen ? Kunnen jullie mij een raad geven en zeggen wat ik moet doen!
Ik dank Jullie allen voor Jullie medewerking.
FDE.