Hallo iedereen,
ik heb hier al een paar keer gepost gehad. Maar het houdt hier maar niet op.
Even korte info: ex moet volgens het vonnis van de vrederechter de kinderen vrijdag om 19 uur hier brengen, maar houdt zich hier zo goed als nooit aan.
Ik heb ondertussen al meerdere klachten ingediend bij de politie, net als meldingen wanneer hij ze niet komt halen op zondag.
De politie verteld mij dat mijn ex wordt uitgenodigd op gesprek, en daar moet verklaren waarom. Kan goed zijn, maar kan er niets meer ondernomen worden? Want die gesprekjes halen blijkbaar niet veel uit.
Nu heeft hij zelfs de jongste ingeschreven op de voetbal... In principe totaal geen problemen mee, ik ben voorstander van buitenschoolse activiteiten.
Maar door de voetbal komen ze nu vrijdag steevast om 20u30 hier aan. De ex heeft mij hier nooit van op de hoogte gebracht (voor zover het co-ouderschap en de gelijke rechten?), ik hoor dit steeds van mijn jongste zoon, dat het zo koud en modderig e.d. was op de voetbal.
Het komt bij mij nu echt de oren uit... Co-ouderschap heb je sowieso? Dat is een lachertje. Mijn ex heeft blijkbaar het 'alleenrecht' verkregen, en kan hier telkens zomaar mee wegkomen. En ik kan elke week opnieuw de strijd gaan leveren. De brokken lijmen. Bij de politie langsgaan (die mij al niet graag meer zien komen).
Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat mijn klachten die worden ingediend serieus worden genomen, en er daadwerkelijk ook iets aan gedaan wordt? Want ik dacht toch altijd dat een vonnis nageleefd MOET worden, waarom is het er anders? En dat je met een vonnis in de hand, ook echt je rechten kon krijgen... Hoe kan ik het échte co-ouderschap bekomen, daar waar ik mee kan beslissen over dergelijke dingen, of er toch op zijn minst rekening gaat gehouden worden met mij?
Alvast bedankt voor uw antwoord.