Hey iedereen. 3 jaar geleden zijn mijn vrouw en ik in ons huidige appartement komen wonen. De staat van het appartement was een kleine ramp (vochtproblemen op verschillende plaatsen, kapotte vloerbekleding, enz.) Het appartement had een half jaar leeg gestaan en er was enorm veel werk aan. Toen we besloten om het toch te huren, hebben we met de makelaar en de huisbaas afspraken gemaakt over wat er allemaal in orde moest gebracht worden. De afspraak was dat de huisbaas binnen de maand de problemen zou oplossen. 3 maand later was er nog steeds niks opgelost. We hadden al verschillende keren naar de huisbaas gebeld en al verschillende aangetekende zendingen gestuurd. Dit zonder effect. Toen hebben we besloten om naar de vrederechter te gaan. De vrederechter had onze huisbaas 14 dagen de tijd gegeven om de problemen op te lossen. Na 14 dagen hadden we weer een afspraak bij de vrederechter om de vorderingen te bekijken. Toen is de huisbaas zelfs niet meer komen opdagen. Uiteindelijk zijn we nog eens met de makelaar en de huisbaas rond de tafel gaan zitten om een laatste maal te proberen de problemen op te lossen. wederom zonder resultaat. Toen hebben we het heft in eigen handen genomem en besloten om per maand 100€ huur in te houden (we betaalden nog 420€ ipv 520€) We hebben de huisbaas en de makelaar hiervan verwittigd met een aangetekend schrijven. Hier is nooit reactie op geweest. Uiteindelijk, na veeeeeel miserie zijn alle problemen opgelost geraakt in de zomer van 2007. We woonden dan al 2.5jaar op ons appartement. Vanaf de moment dat alle problemen opgelost waren, betaalden we terug de volledige huur. Nu, 3 maanden later, krijgen we een brief van de makelaar dat onze huisbaas de achterstallige betalingen terug eist.
Wij zijn hier uiteraard niet mee akkoord!
Mijn vraag is nu: welke stappen kunnen we best ondernemen? Afwachten? zelf een advocaat aannemen en terug naar de vrederechter?
Wij zijn ervan overtuigd dat we sterk in onze schoenen staan (we hebben alle aangetekende zendingen bijgehouden, foto's van de staat van ons appartement, ....) maar is dat ook zo?
Alle info is welkom!