co-ouderschap... maar wat als je ex niet met je wil praten?

Maria72
Topic Starter

co-ouderschap... maar wat als je ex niet met je wil praten?

#1 , 08 apr 2013 20:48

hallo,

ik ben nu 2 jaar gescheiden met co ouderschap en ik heb de grootste moeite om afspraken te maken met mijn ex.

kan ik via het vredegerecht of de jeugdrechter een ouderschapsplan afdwingen of ouderschapsbemiddeling.....?

onlangs was ik nog eens in ons huis en ik heb vastgesteld dat het er redelijk vies was.
hoe vies moet het zijn om een sociaal onderzoek aan te vragen?
de co ouderschap gaat fout omdat er geen communicatie is, en ik weet niet wat ik nog moet doen om te kunnen communiceren.

Wat zegt de wet hierover????
ik heb echt het gevoel dat de wet over co ouderschap hierin tekort schiet.
Misschien was het beter om koppels de eerste 2 jaar ouderschapsbemiddeling op te leggen.
tenzij ze kunnen aantonen dat ze kunnen overleggen.

Mvg,
Maria.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 apr 2013 21:33

Waarom gaat het fout?
Is andere ouder bereid via bemiddeling te werken?

deesje81

#3 , 09 apr 2013 17:33

Beste maria72

Ik zit in ongeveer de zelfde situatie ( co-ouderschap en geen communicatie en onhygiëne toestanden bij mijn ex)
De jeugdrechter heeft ons een oudersschapsplan op gelegt maar hier hangt aan vast det als we niet met alle punten een overeenkomst komen dat mijn dochtertje geplaast word.
Ik ben nu in beroep gegaan omdat ik al snel merkten dat bij mijn ex niet te praten valt ondanks de ik-boodschappen die ik gebruik om met hem te praten.
Mijn dochter dreigt dus geplaatst te worden omdat er geen communicatie is tussen mij en de vader. Als ik wit zeg , zegt hij zwart... Hij bedreigde me zelf tijdens de sessies en gaf zelf toe dat hij me achtervolgde en foto's van mij nam. Er werdt niet ingegrepen door de begeleider.

Ik raad u af om deze weg in te slaan.

Over de woning kan je wel eventueel klacht gaan indienen bij de onderzoeksrechter maar dan heb je al goede bewijzen nodig.
Ik had 4 dokters verslagen van duidelijke tekenen van verwaarlozing en nog worden deze door de jeugtrechter van tafel geveegd.

Veel sterkte tegen dit onrecht
mvg D

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”