renovatie van huis misbruik voorkomen

SilvyS
Topic Starter

renovatie van huis misbruik voorkomen

#1 , 16 nov 2007 09:58

Beste,

Ik heb samen met mijn man een huis gekocht , nu wilt mijn vader ons financieel steunen in de verdere renovatie. Het gaat op het ogenblik niet zo goed in onze relatie en ik denk eraan om te scheiden.
Welke regelingen kan ik ondernemen, zodat het beschreven staat ( met rechtsgelding) dat de kosten die gedaan worden door mij en niet door mijn partner kunnen opgeeist worden bij eventuele scheiding. Ik begrijp dat moest het zo ver komen , ik de helft van ons huis moet kopen van mijn partner, maar de renovatie word gefinancieerd door mijn vader, die dat geld aan mij schenkt , dus heeft mijn partner daar geen recht op.
Ik kan het niet beter uitleggen dan dit.....
Moet ik dit laten optekenen bij een notaris , of elders , zo ja , wat zijn de daaraan verbonden gevolgen ?

Vriendelijke groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 16 nov 2007 15:45

Eerlijk gezegd zou ik geen geld meer steken in dat huis VOOR u weet wat u wilt. Waarom nog al dat renoveren als u toch weg wilt bij uw partner?

Indien u hier toch mee wilt doorgaan: de juristen hier zullen u verder helpen.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Beachcomber

#3 , 19 nov 2007 17:49

Wat u als schenking van uw vader krijgt valt onder uw vermogen. Uw partner kan er dus geen aanspraak op maken. Zorg ervoor dat alle bedragen die uw vader u schenkt notarieel worden bijgehouden, als u daarna facturen kan voorleggen van de renovatiewerken en kan bewijzen dat ze met uw vermogen en niet met het gemeenschappelijk vermogen werden betaald zal u deze kosten uit de boedelscheiding kunnen halen.

Reclame

Terug naar “Archief”