Volgens mij is een douchebak WEL aangesloten aan de hydraulische installatie van het gebouw, en wordt met de laatste zin bvb het vullen van een emmer, of kinderbadje bedoeld."maar is niet gedekt:
het wegvloeien van water uit een recipiënt dat niet aan de hydraulische installatie van het gebouw is aangesloten, behalve uit waterbedden, aquaria, EN ANDERERECIPIENTEN TERWIJL ZE HET WATER AFKOMSTIG VAN DE HYDRAULISCHE INSTALLATIE OPVANGEN"
----------------------
.
weet ook niet hoe ik dit moet interpreteren. Het water dat uit de kraan komt , komt volgens mij ook uit een hydraulische installatie. Eenmaal het water in de douche is en van hieruit een lek ontstaat is dit volgens mij niet gedekt. Maar het lek dat wij hebben is juist van het water dat niet in de douche komt, maar langs de betegelde muren onder de douchebak terecht komt.
een douche vangt volgens mij het water uit een hydraulische installatie op, tenzij het misloopt zoals bij ons.
En eens het de kraan verlaten heeft zit het niet meer in de hydraulische installatie.weet ook niet hoe ik dit moet interpreteren. Het water dat uit de kraan komt , komt volgens mij ook uit een hydraulische installatie.
Klopt, maar de bedoeling van de kraan is het verlaten van de installatie. Als je daarentegen een gaatje boort in een leiding, of als de leiding doorgeroest is...En eens het de kraan verlaten heeft zit het niet meer in de hydraulische installatie.
Maar zolang het water in de hydraulische installatie zit kan er toch geen schade zijn?????![]()
![]()
het woordgebruik "insijpeling" is hier eigenlijk - volgens mij - ook niet op zijn plaatst! Insijpeling wijst volgens mij op waterschade tgv hemelwater. dit is hier niet het geval!
weet ook niet hoe ik dit moet interpreteren. Het water dat uit de kraan komt , komt volgens mij ook uit een hydraulische installatie. Eenmaal het water in de douche is en van hieruit een lek ontstaat is dit volgens mij niet gedekt. Maar het lek dat wij hebben is juist van het water dat niet in de douche komt, maar langs de betegelde muren onder de douchebak terecht komt.
een douche vangt volgens mij het water uit een hydraulische installatie op, tenzij het misloopt zoals bij ons.En eens het de kraan verlaten heeft zit het niet meer in de hydraulische installatie.weet ook niet hoe ik dit moet interpreteren. Het water dat uit de kraan komt , komt volgens mij ook uit een hydraulische installatie.
De douchebak is niet aangesloten op de hydraulische installatie; tussen douchekop en afvoer is er vrije ruimte, geen hydraulische leiding (dat zou douchen moeilijk maken).
Douchebak + afloop + kraan = wat mij betreft een gooe voorbeeld van een "hydraulische installatie".de conclusie van deze test heb ik hierboven reeds beschreven. de douchebak staat niet 100% stabiel en komt onder belasting los van de afkit voeg. hun conclusie was dat de douche bak opnieuw en correct geïnstalleerd worden, gezien het opnieuw afkitten geen soelaas zou brengen. Hierdoor moeten natuurlijk ook muurtegels en mogelijk vloertegels uitgekapt worden.
ik heb net een mail ontvangen van de bemiddelaar dat de maatschappij ondertussen ook het verslag ontvangen heeft en zij vragen nu een gedetailleerde kosten raming op. Of dit inhoud dat ze nu wel gaan vergoeden is nog de vraag.