Onderbouwing facturen

GuanoApe4
Topic Starter

Onderbouwing facturen

#1 , 17 apr 2013 11:17

Korte schets...

Wij huren een verdieping in een kantorengebouw. Jaarlijks krijgen wij een doorrekening van de servicekosten van de gemeenschappelijke delen. Na al deze servicekosten en bijhorende facturen te controleren op de hoofdzetel van de verhuurder heb ik een vraag omtrent 1 leverancier.

In de servicekosten zitten een groot aantal facturen in verwerkt van herstellingen/onderhoud in de gemeenschappelijke delen, zoals vervangen van lampen en dergelijke. Nu stuurde deze leverancier naar de eigenaar van het gebouw facturen met een onderbouwing, wat me correct lijkt alsook facturen die niet onderbouwd zijn.

Zo zitten er bijvoorbeeld facturen van 10.000€ waar geen detail van is. Hierin zullen uurtarieven zitten van de uitgevoerde werken, maar ook materialen.

Ik neem aan dat het bedrijf die deze werkend uitvoert verplicht is om de facturen te onderbouwen? En wij deze kosten die zijn opgenomen in de factuur kunnen weigeren om te betalen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 apr 2013 11:53

Wat moet er op de factuur staan
Naam, adres enz ..
Koninklijk besluit nr. 1, van 29 december 1992, met betrekking tot de regeling voor de voldoening van de belasting over de toegevoegde waarde.

Artkikel 5

c) in geval van toepassing van het bepaalde in artikel 25ter, § 1, tweede lid, 3°, van het Wetboek, een verwijzing naar de toepassing van die bepaling, het nummer waaronder de belastingplichtige voor BTW-doeleinden in een andere Lid-Staat is geïdentificeerd en waaronder hij de intracommunautaire verwerving en de daarop aansluitende levering van goederen verricht heeft, en het nummer waaronder de bestemmeling van de levering voor BTW-doeleinden is geïdentificeerd overeenkomstig artikel 50, van het Wetboek;

5° de gegevens die nodig zijn om de handeling te bepalen, inzonderheid de gebruikelijke benaming van de verstrekte goederen en diensten en hun hoeveelheid alsook het voorwerp van de diensten en in voorkomend geval de in § 1, 7° bedoelde gegevens;

6° de eenheidsprijs evenals de eventuele vooruitbetalingskortingen, prijskortingen en -rabatten indien deze niet in de eenheidsprijs zijn begrepen;

7° het totaalbedrag van de handeling.

Het is niet voldoende om te schrijven "Voor geleverde werken "
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

GuanoApe4
Topic Starter

#3 , 17 apr 2013 15:19

Dus eigenlijk zou de eigenaar van het gebouw deze facturen als moeten weigeren omdat ze niet conform dit artikel zijn?

Lijkt me een grondige reden om deze kosten niet te betalen?

Reclame

gebruiker

#4 , 17 apr 2013 17:43

Dus eigenlijk zou de eigenaar van het gebouw deze facturen als moeten weigeren omdat ze niet conform dit artikel zijn?

Lijkt me een grondige reden om deze kosten niet te betalen?
Ik zou die facturen protesteren omdat je niet in staat bent vast te stellen wat je gefactureerd wordt. Je kan gewoon niet vaststellen of dit wel kosten zijn die je kunnen ten laste gelegd worden.
Al wat nodig is om het kwaad te laten triomferen, is dat goede mensen niets doen (Edmund Burke)

GuanoApe4
Topic Starter

#5 , 17 apr 2013 17:50

Merci!

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”