verplicht om naar papa te gaan?

neyt
Topic Starter

verplicht om naar papa te gaan?

#1 , 23 apr 2013 19:45

Hallo iedereen,

Het gaat eigenlijk niet over mij maar over mijn vriendin van 17 jaar, ze voelt zich slecht en daarom wil ik haar helpen. Ik weet ook niet hoe enzo dus kom ik hier met mijn vraag: is ze verplicht naar haar papa te gaan?

Haar ouders zijn gescheiden en sindsdien woont ze al 5 maanden bij haar mama, nu komt haar papa met iets van de rechter dat ze verplicht is om de 14 dagen naar hem te gaan. Zelf is ze niet gehoord door de rechter, en ze wilt dit helemaal niet, ze heeft nooit een goede band met haar papa gehad.
Kan ze hier iets tegen doen?

Groeten.
Laatst gewijzigd door neyt op 23 apr 2013 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 23 apr 2013 20:25

Misschien nog wat extra info geven: Hoe oud is ze?

In principe is ze inderdaad verplicht om naar haar vader te gaan. Het is en blijft haar ouder.

neyt
Topic Starter

#3 , 23 apr 2013 20:35

sorry ik dacht dat ik het erbij gezet had, ze is 17jaar.

Reclame

Turaki

#4 , 23 apr 2013 23:07

Tot haar 18e zal ze dit vonnis moeten volgen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 apr 2013 23:57

Vanaf haar 12 de had ze kunnen gehoord worden.
Nu komt haar papa .... is iets wat totaal niet kan de mama was zo wie zo op de hoogte gezien BEIDE ouders bij bepalen van omgangsrecht betrokken zijn.
Mogelijk heeft mama niet direct open kaart gespeeld met haar dochter.

Het is standaard dat beide ouders 'recht' hebben op hun kinderen...... net zoals de kinderen 'recht' hebben op BEIDE ouders.

Mogelijk eens met een vertrouwenspersoon gaan praten ( huisarts- schoolpsycholoog)
Professionele bemiddelaars via
JAC ....www.jac.be
of http://www.caw.be" onclick="window.open(this.href);return false;
of
http://www.voba.be/page.aspx?pId=2041&m ... mIdd=0&lid" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.juridat.be/bemiddeling/" onclick="window.open(this.href);return false;

lucgescheiden

#6 , 27 apr 2013 11:51

Respect voor ouders in een unversieel gegeven.
Het is niet omdat een kind meent dat zij nooit een band heeft gehad met één van de ouders, dat
deze ouder hiervoor dient gestraft te worden na een echtscheiding.

Zo wie zo, is deze ouder het slachtoffer van de 'schuldloze' gerechtelijke procedures.
Deze ouder diende wel, reeds zeventien jaren lang, mee in te staan voor de kosten van dochter lief (en tot zolang zij zal studeren),
maar waarvoor enige dankbaarheid zou moeten blijken, komt dochterlief een 'slecht voelen' aandragen...

Mss dat uw vriendin beter deze kans zou aangrijpen om; na zeventien jaar, eindelijk een beetje 'band' op te bouwen
met deze ouder, vanuit het respect voor de kansen die deze ouder aan haar (mede) biedt.
Wanneer zij ooit slim en wijs genoeg zal zijn, zal zij dit dan ook nooit als zelfverwijt dienen aan te wenden.
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Echtscheiding”