hoeveel geluidsoverlast mag men veroorzaken?

Mariette
Topic Starter

hoeveel geluidsoverlast mag men veroorzaken?

#1 , 02 mei 2013 13:26

Misschien een beetje rare vraag, maar wel héél vervelend.

Situatie : twee appartementen (boven- en onderbuur).

Indien de onderbuur sex heeft - gewoon in de slaapkamer, mèt alle deuren en ramen dicht en met een minimum aan gekreun, géén piepend bed, maar toch weldegelijk wat geluid (ik ga er geen tekeningetje bij maken), dan blijkt de alleenstaande bovenbuur daar zoveel last van te hebben dat die telkens naar beneden komt en op de deur staat te bonken.

Dit is op zijn minst gezegd, een zeer vervelende situatie.

Ik hoor ook dat mijn buurman 's nachts naar toilet gaat, ik hoor wanneer hij een bad laat lopen. Zijn zulke lichte geluiden een reden om vol colère de buren te gaan lastigvallen?

En beter nog: hoe is dit op te lossen? Bovenbuurman (japans) wil totaal geen contact en weigert een gesprek, ook al spreekt hij en de onderbuur Engels en willen ze zich aanpassen.

Maar het kan toch niet zo zijn dat men na 10 uur 's avonds en 7 uur 's morgens geen sex meer mag hebben omdat de buurman zich stoort aan de minimale geluiden die ze maken?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
naernaut

#2 , 03 mei 2013 04:55

En beter nog: hoe is dit op te lossen?
http://www.ecologischbouwen.be/geluidsisolatie.htm
dit word waarschijnlijk de eenvoudigste oplossing als praten niet kan en je de rust wil bewaren

Mariette
Topic Starter

#3 , 03 mei 2013 11:09

ja, we zullen de eigenaar eens vragen om dubbele isolatie te voorzien!

Reclame

Terug naar “Privacy-bescherming”