ouders ten laste

tomvan68
Topic Starter

ouders ten laste

#1 , 04 mei 2013 15:35

Beste,

Dit jaar wil ik voor de eerste keer m'n belastingen indien via tax on web.

Bij het aanloggen zie ik dat de fiscus m'n inwonende ouders heeft opgegeven als personen ten laste (code 1043).

Zelf wist ik niet dat ik ze ten laste kon inbrengen, en heb ik dit de afgelopen jaren dan ook nooit gedaan met de papieren aangifte.

M'n vader is ondertussen 75 en m'n moeder 72 en ik vroeg mij af of het nog enigszins mogelijk is een terugbetaling te krijgen voor al de jaren dat ik niet wist dat ik ze ten laste kon inbrengen?

Graag jullie feedback of er nog hoop is iets terug te kunnen krijgen.

Alvast bedankt.
Tom

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 04 mei 2013 18:59

De kans op verbetering voor vorige jaren is klein , Tom , maar neem gerust contact met uw belastingcontroleur.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

jefke007

#3 , 04 mei 2013 20:50

Indien het laatsteaanslagbiljet nog geen 6 maanden oud is kan je zonder problemen een bezwaarschrift indien,dan wel enkel tegen de laatste aanslag.
Ik ken mensen die dat zonder problemen hebben bijbetaald gekregen na het bezwaarschrift

Reclame

tomvan68
Topic Starter

#4 , 04 mei 2013 21:08

Beste,

Hartelijk bedankt voor jullie antwoord.

Ik ga zeker volgende week al eens contact opnemen met de belastingcontroleur en jullie antwoorden helpen om daar beter voorbereid langs te gaan.

Ook al is het maar 1 jaar, het is nog steeds de moeite (meer jaren zouden natuurlijk altijd welkom zijn).

Betreft het indienen van een bezwaarschrift, kan dit dan ook ineens bij de controleur of moet dit ergens anders?

Groetjes,
Tom

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”