Beste,
Ik was vorige week met een aantal mensen op een td in Leuven die georganiseerd was door bekenden. Het was niet mijn bedoeling om er hard tegenaan te gaan, daar ik de volgende dag nog werk te doen had. Ik ken mijn grenzen goed, maar die avond leek het bier plots veel harder aan te komen dan gewoonlijk. Na het eerste uur van de td herinner ik me niets meer, het volgende wat ik weet is dat ik de zaal heb verlaten terwijl ik me zeer slecht voelde. Na een honderdtal meter ben ik in een portiek gaan zitten. Een paar minuten later was zelfs zitten te moeilijk geworden en ben ik gaan liggen.
Hoe lang ik daar gelegen heb, weet ik niet, maar uiteindelijk is er een combi langs gekomen die me heeft opgepikt.
De volgende ochtend werd ik wakker in een cel, een paar uur later lieten ze me gaan. Ik heb geen verklaring afgelegd.
Twee dagen lang heb ik me afgevraagd hoe ik zo ongelooflijk dronken had kunnen geraken, zoiets was me nog nooit overkomen. Ik vermoedde dat ik één of andere ziekte moest hebben waardoor de alcohol meer effect had gehad dan anders, maar een bezoekje bij de dokter bracht geen opheldering. Na die 2 dagen zag ik weer een aantal mensen die op de td waren, en vertelden ze mij dat één van diegenen die mij die avond had vergezeld het een geweldige grap had gevonden om telkens vodka in mijn bier te laten doen en dan mensen had aangemoedigd om mij te komen toedrinken. Vandaar al die miserie...
Nu wil ik zonder morren een boete betalen voor die avond, maar waar ik schrik van heb is dat er een veroordeling voor openbare dronkenschap op mijn strafblad gaat komen. Dit zou wel zeer ongelegen komen nu ik heel binnenkort op zoek moet naar werk. Tot vorige week had ik trouwens nog nooit problemen gehad met de politie.
Dus: komt dit op het strafblad? En is er nog iets wat ik kan doen om deze vervelende situatie nog wat te redden?
Alvast bedankt om mijn bericht gelezen te hebben.
Met vriendelijke groeten,
D.