Beste,
Ik zit in een discussie met mijn bank centea of beter gezegd crelan. Ik zal de situatie eerst schetsen. Wij hebben een woonkrediet afgesloten bij centea onder bepaalde onderhandelde voorwaarde. Volgens de documenten ondertekend bij de notaris zouden wij het geleende bedrag in schijven uitbetaald krijgen. Er was ons echt meegedeeld dat dit niet het geval was maar dat we telkens facturen moeten opsturen en dat zei het bedrag gingen storten op onze rekening. Voor ons geen probleem wij waren hiermee akkoord. Wat blijkt nu echter toen wij voor de eerste keer een factuur inleverde kregen we na lang wachten dood leuk te horen dat de bank de facturen niet ging betalen want er stond nog iets van 52 000 euro aan eigen middelen op de bank. Wij zouden eerst voor dat bedrag aan facturen moeten binnen brengen voor zij ook maar één cent uitbetalen.
Ik ben hier natuurlijk niet mee akkoord omdat ik graag wat geld achter de hand heb en niet volledig in de wurggreep van de bank wil te recht komen en ik kan nog een aantal nadelen hier van op noemen.
Het gaat hier vooral over het feit dat zei regels bij verzinnen die niet in het contract staan. Allemaal onder de noemer van “ de bank is samen gesmolten met een ander bank en vormt nu crelan en er zijn nieuwe regels van kracht”.
Ik vraag mij af wat ik hier tegen kan doen? Ik wil niet zeggen tegen hun van “ik stap naar een advocaat als jullie je niet aan de afspraken houden” en gewoon uitgelachen te worden.
mvg