Ik had graag advies gehad over het volgende. Ik heb een koop offerte afgesloten met een makelaarsbureau voor een loft, dit is nu al een 3tal maanden geleden.Op deze offerte staat geen validatiedatum, alleen het bedrag, onze namen en die van de makelaar + de handtekeningen. Na lang aandringen( een 2-tal weken later), heeft de eigenaar getekend.
Daarna stuurde de makelaar een blanco verkoopsovereenkomst die wij moesten tekenen, die wij geweigerd hebben daar er enkele problemen waren i.v.m. de aanleg van een terras die moest aangevraagd worden en blijkbaar is de broer van de eigenaar niet akkoord met de verkoop, alsook over de prijs. Verdere inlichtingen krijgen noch wij of onze notaris niet , via de notaris van de eigenaar of de eigenaar zelf, we worden aan het lijntje gehouden. De makelaar doet blijkbaar het werk van de notaris door ons te verwittigen dat de compromis in orde is, bij navraag bij onze notaris weten die van niets. Ik geef toe dat de makelaar, telkens we contact hebben vrij bot overkomen en onz perse willen dwingen tot het tekenen van een compromis die zeer vaag voorgesteld wordtIs het normaal dat het zo lang diird voor men een compromis moet tekenen, is er geen bepaalde tijd voorzien.Telkens wij contact opnemen,geen respons, geen uitleg niets.Nu zijn wij deze hele situatie grondig beu en willen deze loft niet meer. Wat kunnen wij doen om dit contract te verbreken, kunnen wij dit regelen met de eigenaar, via onze notaris of met de vrederechter.