Bedankt ik waardeer je reactie heel erg!Eén: meldt dit feit aan de lokale wijkpolitie en vraag hen extra te patrouilleren in de buurt. Geef tevens een beschrijving van de man in kwestie. Je zal waarschijnlijk niet de enige zijn die zag dat er panden werden gefotografeerd.
Twee: verwittig je ouders. (Dat zij eventueel de politie contacteren)
Drie: Onder geen beding val je iemand aan zonder dat deze jou bedreigt..( zoiets noemt men nu eenmaal poging tot moord...) Bij geluiden in huis bel je op je gsm onmiddellijk de politie (stel speed dial in).
Vier: laat lichten branden, nodig een paar vrienden (een paar... niet de hele jeugd van X) uit voor een weekendje gamen, de tuin omspitten, filmavond etc etc...)
Vijf: controleer deuren en ramen voor het maffen.
en mag je op uw vijftiende alleen thuis zijn terwijl ouders in het buitenland verblijven ?Hallo
Ik ben Joris en ben 15 jaar
dit weekend zijn mijn ouders naar spanje en ben ik alleen thuis.
geen wettelijke leeftijd ??? Wettelijk gezien kunnen ouders/gezaghebbenden verantwoordelijk gehouden worden voor kinderen tot 18 jaar. Dus in wezen zijn ze in overtreding als ze zich aan die verantwoordelijkheid onttrekken , een 15 jarige mag ook niet alleen gaan wonen zelfs met toestemming van de ouders , als ouders op reis zijn in het buitenland woont de 15 jarige mijne inziens al die tijd alleenGeen wettelijke leeftijd, dit hangt volledig af van de maturiteit van het kind. 12 jaar lijkt mij bijvoorbeeld hier te jong, 15 kan, mits er regelmatig iemand langskomt, en het kind hiertoe in staat is.