Vorig jaar besliste de algemene vergadering van medeeigenaars om iets te doen aan de talloze vandalenstreken en diefstallen die in de gemeenschschappelijkendelen plaatsvinden. Een paar maanden terug merkte ik een (nep) camera aan het plafond in de inkomhall (zone toegankelijk voor iedereen). Mijn vraag is nu, of dit niet met een plaatje moet aangekondigd worden? Diende hier geen dossier aan de privacy commissie te worden. Ik schrijf nep omdat dit eventueel de verklaring zou kunnen zijn dat er geen bordje hangt dat er camerabewaking is. Er is ons medeeigenaard ook nooit gecommuniceerd geweest over wie de beelden ging bewaren en hoelang.
De syndicus van het gebouw heeft zopas aan elke bewoner een brief bezorgd waarin hij zegt dat hij persoon x (naam en voornaam wordt vermeld) op de beelden heeft gezien en dat deze aan het parket werden overgemaakt.
Kan deze persoon klacht indienen ook al zou hij inderdaad duidelijk zichtbaar op de beelden staan, maar gewoon door het feit dat de syndicus hem bij naam en toenaam vermeld in een brief?
Zelf hoop ik ook dat dat de dader gevat wordt, gelukkig heb ik zelf er nog geen schade van geleden.