Ik woon in een 5 verdiepen links en recht appartement.
de centrale inkom voor links en rechts is in het midden van de blok.
in de centrale inkom staan de fietsen en brommers van iedereen.
nu is het zo, 2 maand geleden zijn alle "oud uitziende " fietsen weggenomen.
waaronder ook deze van mij en van mijn vriendin.
ik had wat gezondheidsproblemen waardoor ik niet meer kon fietsen.
nog geen reden om deze weg te nemen.
dus ik naar de politie, krijg ik daar het antwoord - zoek het zelf uit dat is onze taak niet. wij hebben dringendere opdrachten
Wil wel al even melden dat dit al de 2de maal is dat ik een kort antwoord krijg van deze persoon.
ben een paar maanden voordien mijn nummerplaat kwijtgeraakt en het wezen aangeven rond 16u50 en zijn antwoord was toen, moet je nu wel komen, kan je morgen niet komen
waarop ik antwoorde : moet ik dan zonder nummerplaat rijden !!
na een discussie heeft hij dan toch een pv opgesteld. met een mond tot aan de grond
na de fietsen historie heb ik dan niet veel meer kunnen doen weeral wegens gezondheidproblemen.
ondertussen had ik wel navraag gedaan bij verschillende buren waaruit dit antwoord telkens kwam:
Op de vergadering met alle huisbazen is beslist om alle oude fietsen weg te nemen.
dit doen ze elke +- 2 jaar.
de naam van de persoon die de fietsen wegneemt is X
ok niet verder op ingegaan daar ik niets kon bewijzen.
nu hadden we sinds 1/2 maand 2 nieuwe ( occasie ) fietsen.
Dit omdat de gezondheidproblemen mijn longen betreft, en het wel goed zou zijn als ik weer begin te fietsen en conditie op te bouwen
akkoord een beetje oud uitziend wegens budget, maar ze werken wel.
kom ik vandaag thuis zijn de 2 fietsen weeral weg.
daarom heb ik een aantal vragen:
Mag ik vanuit mijn appartement op het 4de beelden opnemen van de inkom ?
indien dit niet rechtgeldig is, wat kan ik doen om deze te betrappen of dergelijke ?
Zijn deze beelden rechtsgeldig ?
Wat kan ik dan tegen deze persoon / personen doen?
Wat kan ik tegen de reactie van de politie agent doen eventueel bij herhaalde reactie's ( vind dit toch niet kunnen ) ?