strafblad

gertie007
Topic Starter

strafblad

#1 , 25 mei 2013 16:15

Ik zit met een vervelende vraag
heb ik een strafblad of niet ?
Ik kan dit moeilijk opvragen want woon nog thuis.

Dus mijn vraag is: heb je er altijd weet van dat je een strafblad hebt ? Doordat je bijvoorbeeld je handtekening moet zetten, of dat je zowiezo een verklaring moet afleggen om een strafblad te hebben,...

Zo'n dingen die ze zowiezo doen als je een strafblad zou krijgen voor dat bepaalt feit

Ik hoop dat het duidelijk is want ik krijg het moeilijk uitgelegd

Mvg

Gert

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 mei 2013 16:45

Hoe oud bent u?
Onder de 18 jaar normaliter geen strafblad.
Tegenover minderjarigen worden er maatregelen genomen.
Uitzondering
- bij uit handen geven wegens bepaalde misdaden ( Hof van Assisen en zo)
- verkeersovertredingen vanaf 16 jaar
- recentelijk GAS boeten
zie ook
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 8514,d.d2k" onclick="window.open(this.href);return false;.

Als meerderjarige indien u veroordeeld bent geworden als (mede)dader of medeplichtige bij een misdrijf. Dus iets dat voorzien is in de strafwet (strafwetboek) of in al de andere wetgevingen waar een strafbepaling in staat. vb wet ruimtelijke ordening. Gemeentereglement meestal codex genoemd.
De straf en het verdwijnen van uw strafblad hangt af van het soort misdrijf ( misdaad, wanbedrijf, overtreding).

Deze uitleg in grote lijnen.

Het gemeentelijk strafregister wordt gehouden door de burgemeester van uw gemeente. Hierin staan alle straffen vermeld die u hebt opgelopen.
Het is een doorslag van het Centraal strafregister.

Een veroordeling voor een burgerlijke rechtbank wegens niet betalen van vb uw huur staat er dus niet in.

Reclame

Terug naar “Andere”