Enige niet eigen woning

v27489
Topic Starter

Enige niet eigen woning

#1 , 29 mei 2013 14:51

Ik zou een woning aankopen voor middel van een lening aan te gaan bij een bank. De woning zal me verkocht worden uit een vennootschap, aan een goede deal. De woning is momenteel verhuurd, en zal hopelijk nog lang verhuurd zijn. De bedoeling is dus opbrengsteigendom...

Nu is dit wel mijn enige woning, aangezien ik zelf huur momenteel. Maar niet mijn eigen woning dus.

Tot in hoeverre loop ik een belastingsvoordeel (woonbonus) mis; en tot in welke mate kan ik toch een belastingsvoordeel hebben? :?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 29 mei 2013 16:17

U kan wel belastingvermindering krijgen , maar niet onder de vorm van woonbonus.
KI aan te geven onder 1106 , intresten onder 1146 , aflossingen onder 1358. Vermindering aan tarief lange termijn sparen = 30 % op max. 2200 €( dit jaar).
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

v27489
Topic Starter

#3 , 29 mei 2013 18:45

bedankt Wanton, dus mijn voordeel in deze situatie is maximaal 2200 EUR... Hoeveel zou dit zijn met een woonbonus?

Reclame

wanton

#4 , 29 mei 2013 18:54

Woonbonus ( enige én eigen woning) = 3000 € aan 45 of 50 %.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”