Beste,
Zeven maanden geleden werd mijn vriend verdacht gesteld van handel in verdovende middelen. Niks heeft dit bewezen. Ook is er bv nooit een heterdaad betrapping geweest. Wat in die zeven maanden onderzoek wel is gebeurd is dat er van alle personen die werden verhoord een 13tal een belastende verklaring hebben afgelegd. Die verklaringen zijn stuk voor stuk gelogen en is komende van één zelfde kliek mensen: meisje, eerste vriend, tweede vriend, derde vriend, nicht en diens vriend, enz... Met deze mensen hebben wij steeds enorme problemen gehad sinds wij een relatie zijn gestart want de persoon waarbij het allemaal begon was een goede vriendin van hem (stiekem verliefde vriendin) die niet kon verkroppen dat hij haar liet staan voor mij. Het is lelijk om het zeggen maar deze hele kliek zijn mensen waarmee wij niks willen te maken hebben omdat ze het uitschot van de stad zijn. Maar mits ze zo talrijk zijn en allemaal voor elkaar liegen zitten we wel met grote problemen. Mijn vriend werd gisteren gearessteerd met geweld. Zonder enige aanleiding, ook ik deelde in de klappen. Ik ging naar het spoed en diende klacht in bij comité P. Hij werd aan de kant gezet met de wagen. Zijn papieren zoals verzekering en rijwbezijs werden ter plaatste ingetrokken. Alsook zijn gsm en mijn tablet die in de auto lag. De rechercheur vroeg wanneer hij tijd had om langs te gaan naar de bureau waarop mijn vriend antwoorden dat het voor hem gelijk was en het meteen kon. Hij kwam mij eerst halen (mits ik mijn in beslag genomen goed terug wou) en gingen naar het bureau. Daar mocht ik niet mee binnen of kon ik niet met rechercheur in kwestie een woord uitwisselen. Plots werd mijn vriend aangegrepen en werd hij geslagen. Ik kwam tussenin en liep een gekeusde bovenarm op. Tijdens dit gebeuren werd gezegd: u bent van u vrijheid beroofd. Tijdens zijn verhoren moest ik de wagen terug brengen. Inbeslagname. Deze wagen werd pas enkele weken terug met een lening gekocht. Zijn gsm kwam gisteren pas toe met een telenet abonement, dus deze word alsook afbetaald. Wij kunnen dit aantonen. In de gsm is dus niks bezwarend gevonden want hij was net nieuw en in de auto ook niet. Deze wagen is nooit gebruikt voor drugs. Of andere feiten of overtredingen. Nu zeggen ze dat hij als onderpand kan dienen voor eventuele kosten die nog zouden kunnen volgen. Die auto is de bezitting van de bank, hoe kan dit dan als onderpand genomen worden voor eventuele komende gerechtskosten? Het klinkt allemaal geloofwaardig ik weet het, maar de verkeerde omgang kan eens mens de nek om doen. Kan de wagen in beslag blijven terwijl kan bewezen worden dat deze niet met drugsgeld is aangekocht doch daarvoor heeft gediend? Kan een gsm van een dag oud waar niks in staat in beslag blijven terwijl niks belastend in staat en deze nog moet betaald worden en dit ook kan bewezen worden? Ze hebben zeven maanden geleden alle in beslag genomen goederen al gehouden oa een dure gsm omdat er daar twijfelachtige sms'n in stonden. Ik geef toe mijn vriend is lange tijd cannabis gebruiker geweest, dus kan ik wel geloven dat ze in vorige gsm bij aanvang van het onderzoek iets hebben gevonden (die althans wijst op eigen gebruik) en deze daardoor houden. Maar waarom plots na zeven maanden na aankoop van nieuwe goederen, op afbetaling dan nog, waar niks bezwarend tegen is afpakken en houden. Ik kan geen 20000 euro betalen voor iets die ik niet meer heb en nodig hebben om te gaan werken. De ene verklaring klopt ook niet met de ander, de meeste gaven toe dat ze dealers zijn maar hebben mijn vriend aangewezen als hun provider. De bedragen die ze telkens noemen de ene verklaring bij de ander houd geen steek... daarop willen ze een berekening maken van eventueel verdiend drugsgeld om als boete op te leggen. Van iets die niet bewezen is..... Ik wil vooral onze wagen terug en gsm want als ik er alleen moest voor komen te staan met mijn twee kinderen wil ik deze minstens kunnen verkopen om de bank te kunnen betalen. Wat moet ik als invalide met twee kinderen, zelf in collectieve schuldbemiddeling met zo'n afbetalingen??? Hoe moet hij gaan werken? Hij werkt in ploegensysteem te brussel, een heel eind van huis dus. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit lang verhaal en vragen. Hij is vannacht ook terug vrij gelaten, wil ik er wel nog aan toe voegen. Mvg