#1 , 12 jun 2013 10:52
vrijdag 31/5/2013 rijd ik, tegen amper 30km/uur, op de rijweg. Rechts naast mij, rijdt een fietser in dezelfde rijrichting als mezelf. Plots rijdt ze vlak voor mij naar links en rijdt de rijbaan over, aan een zeebrapad met nog twee lijnen in de andere richting. Ze heeft haar arm niet uitgestoken, om te melden dat ze links ging afslaan. Ze heeft amper of helemaal niet gekeken of er een auto afkwam. ze is ook niet gestopt. is niet te voet overgestoken. ze had oortjes in en was naar muziek aan het luisteren. ik ben onmiddellijk gestopt (stond na het ongeval met de achterkant van de auto aan het oversteekpad = zeebrapad met daarnaast twee lijnen in de andere richting). ik had geen remsporen omdat ik amper 30km/uur reed. ik heb met mijn spiegel haar bil geraakt, omdat ze over fietste. ik ben uitgeweken naar links om haar alsnog proberen te ontwijken, doch omwille van een middenberm in de weg tussen de twee rijstroken, kon ik niet verder uitwijken om de fietser alsnog te ontwijken. Ik heb dus met mijn spiegel haar bil geraakt. ze had alleen een beetje pijn. haar fiets was ook niets aan. mijn spiegel ligt eraf, mijn zijkant van de wagen is geblutst en gekrast. op het aanrijdingsformulier verklaart de fietser dat ze dacht dat ik verderaf was. Doch, ze beweert nu dat zij al aan het oversteken was, terwijl ik haar omver reed. ze had plots ook een mannelijke getuige, welke ik daar niet gezien heb. die getuige verklaart haar niet te kennen. doch, haar pleegmoeder zegt dat het de papa is van iemand die bij haar in school of in de klas zit. indien ik haar zou geraakt hebben als ze al aan het overfietsen was, dan zou ik haar toch van voor geraakt hebben. nu heb ik haar langs de zijkant van de auto geraakt en ik reed amper 30km/uur. ik kon echt niet stoppen om haar niet te raken omdat ze vlak voor mij plots overstak. indien ik nu in fout zou zijn, dan kunnen ze iedereen liggen hebben. telt hier dan niet dat ze overstak terwijl ik als automobilist al veel te kort bij was, en alzo een onvoorziene hindernis vormde voor mij. wat kan ik doen tegen haar leugens en valse verklaring van haar getuigen. die getuigen zegt ook wel dat hij niet goed zag omwille van de haag. hij bevond zich in een zijstraat.
draai ik nu op voor de kosten aan mijn auto of de fietser????