papa betaald wel allementatie maar gaat kind niet meer halen

sitokiah
Topic Starter

papa betaald wel allementatie maar gaat kind niet meer halen

#1 , 13 jun 2013 09:31

ik heb hier even een vraagje sinds ongeveer december2012 gaan wij ons stiefzoontje niet meer halen ( wegens omstandigheden)

wij betalen nog wel elke maand allementatie. ( in ons contract staat trouwens ook ivm de regelingen van mijn stiefzoontje gaat met wederzijds akkoord)

nu beweerd de moeder dat ze aanklaagt is gedaan doen bij de politie en dat deze een deze dagen voor mijn deur zal verschijnen...
is dit inderdaad mogelijk??? ik vraag het mij wel af want in mijn ogen zijn wij officieel in orde wij betalen elke maand allementatie.
maar wegens bepaalde omstandigheden komt mijn stiefzoontje niet meer bij ons langs heeft er iemand hier misschien raad over???
want ze beweerd ook dat het gerecht zich hier in gaat moeien

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 13 jun 2013 09:59

Het niet komen ophalen is niet strafbaar, dus de politie zal hier niet veel aan doen. Misschien heeft ze wel een melding gedaan hiervan om zichzelf in te dekken tegen de (eventuele) bewering dat ze uw stiefzoon niet wil meegeven, en kan de politie hieromtrent bevestiging komen vragen.

eylis

#3 , 13 jun 2013 12:34

bovendien kan de andere ouder op basis van verschillende meldingen (van niet-ophalen v/h. kind) wél een herziening aanvragen bij de rechtbank van de omgangsregeling; als blijkt dat de papa al maanden zijn kind niet meer ophaalt, kan dat inderdaad gewijzigs worden in een andere regeling.
7 maanden je kind niet meer zien vanwege omstandigheden is wel héél lang...
Wat ik zou voorstellen: als daar een zeer speicifieke reden is: bijvoorbeeld de papa is ernstig ziek en kàn dit eenvoudgiweg niet, zou ik ook een verklaring bij de politie laten aflegggen mét het medisch attest dat de vader nu geen gebruik KAN maken van zijn omgangsrecht.
Dan gaat dit mee in het dossier en verlist de papa niet zomaar de omgangsregeling.

Reclame

Mariette

#4 , 13 jun 2013 15:54

Ik zou alvast veronderstellen dat indien papa het kind al maanden niet meer komt ophalen, er alvast een extra alimentatie moet worden betaald, gezien de moeder sowieso meer kosten zal hebben (vb. babysitkosten en dagopvang indien ze zelf eens weg wil, wat normaal had gekund tijdens het bezoekrecht van papa, extra kosten voor voeding etc...).

Lemoine

#5 , 13 jun 2013 16:03

Uw man betaalt misschien wel alimentatie maar dat bedrag wordt onder andere ook mee bepaald aan de hand van het aantal dagen dat het kind bij de ouder verblijft. Ik veronderstel dat de ex van Uw man een hogere alimentatie zal vragen, gezien het kind nu 24/24 7/7 bij haar verblijft en de papa geen enkele kost in natura meer draagt.

sitokiah
Topic Starter

#6 , 14 jun 2013 10:57

mja, het zit zo dat wij wel weten dat ze ons stiefzoontje meerdere malen naar mijn schoonouders brengt( dus van het zorgen 24/24 en 7/7 is dat natuurlijk niet helemaal waar) en voor dagopvang moeten wij zoizo al betalen zelfs als we hem gingen halen.

Mariette

#7 , 14 jun 2013 12:52

mja, het zit zo dat wij wel weten dat ze ons stiefzoontje meerdere malen naar mijn schoonouders brengt( dus van het zorgen 24/24 en 7/7 is dat natuurlijk niet helemaal waar) en voor dagopvang moeten wij zoizo al betalen zelfs als we hem gingen halen.
U betaalt dagopvang ook al verblijft het kind niet in de dagopvang?

Laten we het zo stellen:

stel dat U het zoontje normaliter tweewekelijks tijdens het weekend ophaalt: in dat geval kan de moeder die twee vrije avonden/dagen gebruiken om eens rustig te gaan winkelen, zich met andere volwassenen op te houden, kortom twee dagen op veertien eens doen wat U en de vader van het kind gedurende 12 dagen op veertien kan doen, zonder babysitters te moeten inschakelen.
Indien U die dagen met bezoekrecht niet gebruikt, dan moet de moeder daarvoor telkens extra kosten maken om diezelfde vrijheid te kunnen hebben.

Begrijpt U?

Terug naar “Echtscheiding”