Opzeg voor eigen gebruik.

zwendyke
Topic Starter

Opzeg voor eigen gebruik.

#1 , 14 jun 2013 13:30

Hoi ,

Ik heb enkele vraagjes,hopelijk kan iemand me hierbij helpen.

Wij zaten verwikkeld in een huurzaak,mede,omdat het huis waar we in woonden niet voldeed aan de normen en waarden.

Na een veldslag van bijna 2 jaar,is dit uiteindelijk in orde geraakt.

Na veel heen en weer getrek,uiteindelijk de huurzaak gewonnen in beroep.

Maar : De huisbaas zette ons buiten omwille van eigen gebruik ,

wat ook werd bevestigd door zijn advocaat op het vredegerecht en het Hof van beroep.

Maar dit is eigenlijk nooit voor eigen gebruik geweest,daar wij weten,dat de huisbaas dit gewoon heeft doorverhuurd,en waar we ook foto's van hebben

waar het huis gewoon te huur staat op internet bij een immo-kantoor.

Nu weten wij,als de huisbaas zich niet aan de regels houd,wat betrefd de vonissen,wij een schadevergoeding van 18 maand huur kunnen eisen.

Wij hebben het financieel echt niet breed,en zijn door toedoen van de huisbaas véél dieper geraakt,daar we moesten verwarmen,met electrische vuurtjes

van 2000 watt ,water moesten warmen met waterkoker en zo,daar we juist op dit moment 2 kindjes hadden van 2 jaar en 4 jaar,nog niet gesproken van

de dokters en ziekenhuiskosten,door schimmel die aanwezig was in het huis.

Door al dit toedoen zijn we verplicht geweest in C S R te gaan,omdat de huisbaas

mijn auto wou laten optakelen,en ik die nodig had voor het werk,en de kinderen naar school te doen.

We hebben de huurzaak nu wel gewonnen,maar hebben een enorme grote electriciteits rekening.

Mijn vraag is : Kunnen wij dit winnen op het vredegerecht,want als dit in de wet staat van die schadevergoeding,meen ik dan eigenlijk geen advocaat te

moeten nemen,daar de vrederechter enkel de wet kan toepassen?

Dit zou voor ons een grote duw in de rug zijn,en kan ik mijn kinderen weer een kans bieden,gelukkig te leven.

Hopend op reactie ,

M.v.g.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kali

#2 , 14 jun 2013 14:19

Indien u in CSR bent hebt u recht op een pro deo advocaat

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 jun 2013 20:08

Heeft hij u een schriftelijke opzeg gegeven, waarin hij melding maakt dat de huur wordt opgezegd voor eigen gebruik? Hij moet verplicht hier ook de persoon vermelden die na die 6 maanden in het huis komt wonen.
Komt daar naderhand iemand anders wonen, is hij u 18 maanden huur verschuldigd als schadevergoeding.
Neem in ieder geval al screenprints van de pagina op de site van het immokantoor waarop het pand te huur staat.
Eens het bewoond is kan je via uw gemeentebestuur een attest bekomen van de persoon die er woont. Eventueel ook laten vaststellen door deurwaarder.
Zoek in ieder geval een advocaat die u kan bijstaan.

Reclame

zwendyke
Topic Starter

#4 , 16 jun 2013 00:20

Ja,idd,hij heeft een schriftelijke opzeg gegeven ,waarin staat dat zijn dochter het huis komt bewonen,echter ,dit is niet gebeurd.

In ieder geval : dank aan iedereen voor de info en hulp!

Terug naar “Huren”