ex-vriendin wil met onze 3kinderen in nederland gaan wonen

eylis

Re: ex-vriendin wil met onze 3kinderen in nederland gaan won

#16 , 20 jun 2013 11:22

ronny, wéét dat jij als vader het recht hebt om verblijfsco-ouderschap te vragen en dat de jeugdrechter dit bij voorkeur moet onderzoeken om het toe te staan. De rechter mag het niet weigeren met het argument "in het belang van de kinderen". als hij het weigert zal hij een gegronde reden moeten geven.

en zals Franscisc zegt: probeer kortgeding op te starten voor hoogdringende maatregelen. Moeder kan en mag zomaar niet je co-ouderschap verhinderen door 180 km verder te gaan wonen...

Ps: heeft ze een nieuwe relatie of ken je de reden van haar "plots" verhuis? Moet je zeker met je advocaat doornemen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 20 jun 2013 11:37

Jeugdbrigade is een team bij de lokale politie.
Bestaat uit politieambtenaren bevoegd om PV op te stellen en meestal een of meerdere maatschappelijk assistenten die een sociaal verslag opstellen.
Beide geven hun bevindingen door aan jeugdparket/jeugdrechtbank.
Als er een aparte sociale dienst is kan die bestaan uit het team van jeugdbrigade - SLAchtofferZOrg en Intra Familiaal Geweld.. Hangt wat af van de grote van de lokale zone.

ronny42
Topic Starter

#18 , 20 jun 2013 12:36

bedankt voor de reacties ;-)
Laatst gewijzigd door ronny42 op 26 jun 2013 01:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

eylis

#19 , 20 jun 2013 12:41

Ronny, ik vermoed dat je ex tamelijk ernstige persoonlijke of zelfs psychische problemen heeft.
Dan is het echt belangrijk dat je je verblijfsco-ouderschap laat bekrachtigen door de rechtbank. dan kan jij er zijn voor je kinderen.

Franciscus

#20 , 20 jun 2013 12:52

Start met een document te maken met een tijdslijn dus chronologisch alle feiten met haar op papier... dit geeft de rechter een gestructureerd beeld van de toestand.
Wat is haar psychiatrische diagnose of is er geen?
Dus zeker dringend gaan praten met sociale dienst politie kwestie van een waterdicht dossier op te stellen

ronny42
Topic Starter

#21 , 20 jun 2013 13:10

eylis dat is volgens mij nog zacht uitgedrukt hoor :(
Laatst gewijzigd door ronny42 op 26 jun 2013 01:09, 1 keer totaal gewijzigd.

ronny42
Topic Starter

#22 , 21 jun 2013 13:35

blijkbaar kan het toch zomaar allemaal en zal een rechter moeten gaan beslissen over het lot van mijn kinderen :-(

Franciscus

#23 , 21 jun 2013 14:13

Uiteraard 'kan' het gezien in de wetgeving staat dat indien ouders niet akkoord gaan ze zich naar de rechtbank dienen te wenden. In uw geval jeugdrechtbank.

eylis

#24 , 21 jun 2013 14:17

ronny, ik zou dat zo somber niet inzien hoor. zoals ik je case lees, heb je alle kans dat jullie en verblijfsco-ouderschap toegekend krijgen. Want je zorgt goed voor je kinderen en je staat er als het onverwacht nodig is. Laat je bijstaan door een advocaat waar je het gevoel mee hebt dat het klikt en die je alles goed uitlegt. Vraag ook om vooraf een schatting te maken van de kosten en hoe jullie de tussentijdse betalingen en provisies regelen. goede afspraken maken dat zowel advocaat als klant goed kunnen samenwerken.

Franciscus

#25 , 21 jun 2013 14:23

Inderdaad, een goed onderbouwd dossier met een duidelijke tijdslijn.
Uw advocaat kan dan hier en daar wat voorbeelden van haar gedrag laten vallen....

ronny42
Topic Starter

#26 , 22 jun 2013 11:24

eylis ik denk dat een verblijfsco-ouderschap wat ik eronder versta sowieso niet mogelijk is als mijn ex zo ver gaat wonen
Laatst gewijzigd door ronny42 op 26 jun 2013 01:11, 1 keer totaal gewijzigd.

ronny42
Topic Starter

#27 , 23 jun 2013 15:39

ik denk dat het moeilijkste gaat zijn om bewijsstukken vast te krijgen wanneer ik het was,,wij deden alles onderling aan de foon,,dan vroeg mama bv als ik ze wou gaan halen of bijhoude of ze dumpte ze gewoon bij mij en was dan niet meer bereikbaar maar ik denk dat dat haar woord gaat worden tegen het mijne en ik daar niet veel mee kan bereiken ;-( ,,heb wel een keer of vier melding gedaan bij de politie dat ze er niet was als ik ze naar huis bracht of toen ze ze een week bij mij gedumpt had,,,maar ik zeg ik ben maar een keer of 4 geweest ook omdat ik in begin altijd dacht dat dat wel zou beteren en ook omdat ze mij het eerste jaar vaak andere zaken beloofde en ik zo stom was om dat toch ergens te geloven alleen al omdat ze alle keren de kids erbij betrok ,, ik heb de kids zo vaak gehad omdat ze het niet aankon,,ze wou rust !! ze heeft er zelfs ooit meegedreigd om ze van het balkon te gooien omdat ze ze niet aankon maar begin zomaar eens iets te bewijzen,,ik zeg die is zo geraffineerd dat ze zoiets ook niet in sms of mail zegt en langs de andere kant toen ze overlaatst terug toegang zocht heeft ze al mijn berichten van haar gewist omdat ze met een mooie lei wou beginnen,,dus begin maar hé !!

ronny42
Topic Starter

#28 , 23 jun 2013 15:44

pas op nu ik dat zeg van dat balkon schiet mij net te binnen dat de onthaalmoeder dat ook gehoord heeft,,mag zo iemand dat getuigen of ben ik daar niks mee,,alé als die dat wilt getuigen natuurlijk :-(

eylis

#29 , 23 jun 2013 19:37

ronny, ik denk dat je met je advocaat moet onderzoeken of de beslissing om naar Nederland te verhuizen wel overwogen en stabiel is. De advocaat kan met de verschillende gegevens daar wel een pleidooi rond maken, denk ik.
Ik denk dat als je ex toch verhuist er zelfs een verblijfsregeling kan gevonnist worden dat in hoofdzaak bij jou zal zijn. Dus dringende maatregelen aanvragen.

ronny42
Topic Starter

#30 , 23 jun 2013 20:01

eylis,,dat gaan we zeker onderzoeken en stabiel gaat ze dat nooit kunnen bewijzen,,ok ze heeft daar een vriend maar aangezien ze mij een dikke maand geleden nog berichten stuurt dat ze terug met mij door het leven wilt gaan vind ik deze beslissing toch zeker niet doordacht maarja ik ben geen rechter.. ze zegt ook dat ze daar werk zou hebben tegen dan maar ik haalde al aan dat ze bijna nooit ergens langer gewerkt heeft dan 2weken dat moet toch ook in mijn voordeel spreken denk ik,alé ik weet niet als ze daar rekening meehouden en normaal met die vriend mag volgens mij geen argument zijn want dat heeft niks met de kinderen te maken maar is in haar eigen belang...ik ga sowieso voor de verblijfsvergunning bij mij te krijgen,,die dutskes hebben hier alles,,hun familie,,hun oma's en nog zoveel meer ,maar dan langs de andere kant moeten die dutskes nog steeds om de 2 weken zolang in de wagen zitten,,ik heb zelfs een multidisciplinair verslag van leuven waarin de mama verklaarde dat de jongste zeker niet graag meerijdt in de wagen en vooral niet als het donker is ,, dus vraag ik mij echt wel af in welke mate die verhuis in het belang van de kinderen is !! met zo een zaken zal ik toch wel iets kunnen bereiken of niet ?

Terug naar “Echtscheiding”