beste,
Mijn ex en ik hebben een overeenkomst waarbij bij verdere studies alle kosten worden gedeeld. Ook zo, dat ingeval onze zoon of dochter op kot gaan de kosten daaromtrent worden gedeeld.
Mijn dochter zit op kot in Gent, maar doordat ik bijna een volledige studietoelage krijg vallen er niet veel kosten te delen.
Mijn zoon heeft nu zijn bachelor beëindigd in Kortrijk (zo een 16 km hier van huis) en zou héél graag op kot gaan. Omdat hij eens het gevoel wil hebben van 'het kotleven'.
Ik vind dit een heel kostelijk plezier. Ik snap het wel dat hij ergens op eigen benen wilt staan maar financieel weeg dit niet op...
Mijn ex is een heel welstellende zelfstandige, en vind het een goed idee dat zijn zoon even op eigen benen wil staan.
Ik ben na lang aandringen van mijn zoon toch akkoord gegaan voor één jaar, zijn schakeljaar. Hij heeft me beloofd dat dat maar voor één jaar zal zijn.
Nu is hij van plan om twee jaar op kot te gaan.
Wat kan ik doen als ik nu echt niet akkoord ga, want er staat op de akte, na onderlinge overeenkomst ...
Eigenlijk voel ik me héél machteloos.
Het is mijn plicht in de kosten te delen maar wat als ik niet akkoord ga daarmee ? Terug een hele procedure starten,pff, dat zie ik niet zo zitten. En het zal véél tijd en geld kosten...
veel groetjes
Véro