Beste mensen,
Ik en mijn ex hebben vorig jaar april een huis gekocht, nu eens de papieren getekend waren heeft het 3 dagen geduurd voordat hij is weg gegaan. (heeft nooit adres officieel op de eigendom gezet)
Momenteel draai ik op voor de kosten van de lening, hij heeft nog geen euro betaald (ik wil zelf niet in problemen komen met de bank). Nu heb ik iemand nieuw leren kennen en hij was bereid zijn deel van het huis te kopen, nadat het huis meer dan 6 maand te koop heeft gestaan via immo. Dus zijn we naar notaris gestapt,dit was perfect mogelijk. Aangezien er geen enkel contact is met mijn ex hebben we een advocaat ingezet omdat ik leef in onverdeeldheid en ook mijn deel van hem terug wil. Nu is de hele zaak voorgekomen en heeft de rechter beslist dat het openbaar verkocht moet worden. Maar pas na de verkoop wordt er beslist of hij zijn deel van het restsaldo moet betalen of ik, ook is nog niet zeker dat ik mijn geld van daarvoor terug zie, heb er een tijdje gewoond waardoor hij huishuur kan vragen (ook al betaald hij niets) en ben ingetrokken bij mijn nieuwe vriend waardoor het bedrag door beiden moet betaald worden, maar is nog niet zeker of hij daar veroordeeld voor gaat worden.
Nu is mijn eigenlijke vraag of er een regeling kan getroffen worden zodat ieder voor zijn deel verantwoordelijk is (dit is niet zeker)en ik mijn centen terug zie die ik al betaald heb aan de eigendom.
Vind het heel straf dat als je met 2 een huis koop er zomaar 1 iemand voor moet betalen en de partij die nog geen euro betaald heeft zo kan dwarsbomen.
We hadden gewoon de helft van het aankoop bedrag van het huis geboden, denk dat dit meer is dan dat de openbare verkoop gaat opbrengen.
We zijn een beetje ten einde raad, als er mensen zijn die raad kunnen geven graag.