Schulden bij de belastingen

denlowie
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Schulden bij de belastingen

#1 , 08 jul 2013 16:09

Vandaag kwam ik een oude café kennis tegen, de man is 6 jaar terug failliet verklaart maar niet verschoonbaar verklaart, maar heeft een zeer grote schuld aan BTW en belastingen.

Hij heeft nu een BV in Nederland en woont officieel ook al 5 jaar in Nederland.

Werk zoals vroeger in Belgie maar met zijn Nederlandse BV.

Kunnen de Belgische belasting hem in Nederland iets doen ??

Ik stel deze vraag enkel uit interesse omdat hij me zei dat ze hem niks kunnen maken, als dit waar is vind ik het zeer vreemd in een Europese unie !.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 10 jul 2013 08:17

“Artikel 38.1. De beslissingen die in een lidstaat gegeven zijn en daar uitvoerbaar zijn, kunnen in een andere lidstaat ten uitvoer worden gelegd, nadat zij aldaar, ten verzoeke van iedere belanghebbende partij, uitvoerbaar zijn verklaard.”(EEX-Verordening 20 december 2000 = http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 023:NL:PDF" onclick="window.open(this.href);return false;)
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

neira

#3 , 10 jul 2013 11:21

België kan inderdaad invorderingsbijstand vragen aan Nederland. Als de schuld voldoende groot is zullen ze dat ook sowieso doen vroeg of laat. You can run, but you can't hide (toch niet in Nederland ;) )

Reclame

denlowie
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 jul 2013 12:17

Dus is het niet zo als hij denkt, domicilie in Nederland zetten en gewoon voort werken in Belgie, mijn gezond verstand had dit ook wel gedacht, dat hij fout zat !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”