waarom je je bril moet opzetten? Omdat je concludeert dat de dochter attesten gaat STELEN...en dat is er niet gezegd.
OK misverstand.
Evengoed is het wél een goed idee dat de dochter haar attesten en bewijzen aan het pleitdossier voor de RECHTBANK toevoegt.
Want het waarom van de inkorting van de invaliditeitsuikering is uiteraard geweten door de uitkerende instelling, en dat de dochter bijdraagt in de kosten is iets waar jij uit van gaat, maar dat wil een rechter objectief kunnen vaststellen: dus ja: wél bankafschriften bijvoegen in het dossier. de rechter gaat dat niet allemaal zelf uitzoeken hoor... hij wenst dat zwart op wit te zien.Dus papieren in het dossier.
Hier loopt het mank.
het is niet IK die veronderstelt dat de dochter bijdraagt, het is het RIZIV of mutualiteit of RVA. Daarom wordt de uitkering gekort.
Als de dochter niet bijdraagt, dan wordt de moeder ook gekort, gewoon omdat ze samenwonen.
In dat geval kan de moeder de vader toch niet gaan verantwoordelijk stellen om extra alimentatie te betalen? Dat zal de rechter ook wel weten.
enne...als de dochter ooit werkloos of ziek wordt kan ze NOOIT ten laste van de werkende vriend komen te staan.
Bon, als "samenwonende" dus en niet als alleenstaande. Ze zal dus minder ontvangen voor haar ziekteverzekering of RVA uitkeringen. Er zijn hier al verschillende topics lopende over de problematiek van samenwonenden (én de gevolgen daarvan voor uitkeringen), terwijl die mensen ENKEL onder één dak wonen.
Als de vriend van moeder mee onder één dak woont, dan heeft dat effekt op haar uitkering. Vermits de moeder te weinig verdient wordt de dochter in geval van uitkering als gezinshoofd beschouwd, als die vriend (ik neem aan dat die wel een redelijk inkomen heeft) erbij komt wonen (officieel dan), dan verliest de dochter het statuut van gezinshoofd ingeval zijzelf terugvalt op uitkeringen. zie ook:
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 31&t=48835" onclick="window.open(this.href);return false;
Het zaakje zal niet vanzelf stoppen, het bal ligt in het kamp van poster om voor de rechtbank aan te tonen en te staven waarom ex een kleiner vervanginkomen krijgt en wat de werkelijke financiele draagkracht van het gezin is . (en dat kan met die attesten) De rechter gaat dat niet vanzelf concluderen... Bewijs is dat de zaak blijkbaar al lopende is en dat de getuigenis van de dochter geweigerd is. Dus blijkbaar moet nog aangetoond worden waarom de uitkering zo laag is, maar dat ex wel geniet van financiele bijstand der inwonenden.
1. een dochter/broer/zus kan nooit getuigen tegenover een familielid.
2. ik neem aan dat de rechter op de hoogte is van de sociale wetgeving?
3. dan zal TS gewoon een bezoekje aan een of anders mutualiteit-site moeten brengen en de voorwaarden afprinten. Lijkt me eenvoudig.
4. Zoals U zelf al stelde is het onmogelijk te bewijzen dat de inwonenden een bijdrage leveren, het RIZIV veronderstelt dat officieel samenwonenden de kosten delen.
Bovendien: ik was gescheiden en mijn echtgenoot geraakte later failliet. Blijkbaar liep ik dan het risico om alimentatie voor hem te moeten betalen? komaan!