graag een antwoord op volgende:
de toekomstige ex van vriend heeft scheiding ingezet EOT met pro deo .. ( is de 2de x dat ze dat doet in een 5 j huwelijk, 1ste x heeft ze stopgezet en zijn ze terug samen gekomen)
zij woont nog in het huurappartement, 3 j ovk door beiden ondertekend, nog tot volgend jaar...
na veel heen en weer gedreig en geschel, heeft hij uiteindelijk zijn adres veranderd zodat hj niet mee moeten opdraaien voor de eventuele schulden die zij maakt/gaat maken
EOT is nu ingezet, momenteel eist zij dat hij nog steeds de helft betaalt van de huur, dus zij leeft in de luxe van het grote appartement, met heel de inboedel, want hij krijgt niks mee.
gaat hij niet akkoord met de EOT ( en het mee blijven betalen van de helft van de huur) dreigt ze ermee een vechtscheiding te starten, waarmee ze ook alimentatie voor haar gaat vragen (heeft eigen inkomen, plus trekt stempelgeld bij, en werkt int zwart ook bij)
er zijn geen kinderen
de gelden op de zicht en spaarrekening (op haar naam, maar gezamenlijk gesponsord) heeft zij
alsook de volledige vrij nieuwe (2j oud en dure) inboedel
de vraag is nu:
- moet hij mee blijven betalen ook al woont hij ergens anders ( domicilie) (het gaat toch om 450 euro)
- kan zij alimentatie eisen?
- wat kan ze mij doen( heeft mijn adres doorgegeven aan advocaat)
- zij belt MIJ ipv hem, want hij reageert niet meer op sms of telf, toch maar om ruzie te maken (te pas en te onpas stuurt ze smssen gewoon om hem op stang te jagen en enige reactie te krijgen, dat ze dan kan gebruiken tegen hem...
alvast bedankt !